Туроператор Ігор Захаренко: «Справжні мандрівники продовжують відкривати світ, скільки б це їм не коштувало...»

29.11.2016
Туроператор Ігор Захаренко: «Справжні мандрівники продовжують відкривати світ, скільки б це їм не коштувало...»

Отакий я. (Фото з особистого архіву Ігоря Захаренка.)

Туризм в Україні зараз переживає не кращі часи. Економічна криза відчутно вдарила по туристичній галузі, оскільки загальновідомо: коли рівень життя падає, людина насамперед відмовляється від відпочинку та розважальних поїздок. Негативну роль для туризму також відіграла девальвація гривні, яка втричі знецінилася до головних валют світу. Тож останнім часом багато українців відклали мрію про відпочинок та далекі краї на майбутнє. 
Про те, що відбувається в галузі і чи є надія на пожвавлення туристичного ринку, ми попросили розповісти директора туристичної фірми «Феєрія» Ігоря Захаренка. До речі, пан Ігор — унікальна людина. Крім керівництва фірмою, яка пропонує тури в усі країни світу, він встигає вести телепередачу «Феєрія мандрів», активно допомагати воїнам АТО, видавати книги і провадити активну громадську діяльність. А розпочалася наша розмова з іще однієї болючої проблеми — туристичної привабливості України для іноземців.

«У жодній країні немає наших туристичних представництв»

— Я щойно повернувся з туристичної виставки у Лондоні, — розповідає Ігор Захаренко. — В України був найменший стенд, але я радий, що хоч такий був. Рекламували там конкурс Євробачення, який відбудеться наступного року в Києві. Туризм приносить великі прибутки, як­що його правильно розвивати.

Він дає роботу готелям, ресторанам, перевізникам тощо. У світі є чимало країн, економіка яких тримається на туризмі. На жаль, український уряд майже не приділяє уваги розвитку туристичної галузі.

За кордоном абсолютно відсутня реклама нашої країни. На це не виділяють коштів, я вже не кажу про українські туристичні представництва за кордоном. Такі офіси по всьому світу має кожна розвинена країна. В Україні їх мають і Польща, і Угорщина, а для нас, на жаль, це — далека перспектива.
 
Наступна міжнародна виставка буде в березні 2017 року в Берліні. Туди треба їхати і запрошувати всіх відвідати Україну. І хоча маємо військовий конфлікт, іноземцям треба пояснювати: у нас все нормально, війна — далеко, а країна на 97 % живе в мирі і злагоді. Тим паче, що загалом у нас недорого, ціни нижчі за європейські. 
 
Наступного року спробуємо залучити іноземних туристів в Україну, запропонуємо тижневий тур Львів—Київ—Одеса, щоб гості з-за кордону мали хоч якесь уявлення про нашу країну. Є три кити туризму: як дістатися, де жити і що робити.

В Україні вдосталь цікавих місць, є готелі різних рівнів. Мабуть, найголовніша наша проблема — дороги і транспорт. Якщо деякі головні шляхи вже мають цивілізований вигляд, то про глибинку такого не скажеш. А скільки там цікавого для туриста — і українського, й іноземного.
 
Щодо виїзного туризму, то наші люди вже навчилися жити під час економічної кризи. Час іде — життя триває, і немає коли сумувати. На мою думку, від кризи найбільше постраждали ті, хто їздив у дешеві тури. Нині у них не вистачає грошей. Ті, хто має більші прибутки, просто понизили рівень сервісу: якщо раніше дозволяли собі 5 зірок, то нині — 3-4. На сходинку нижче. Однак скажу, що справжні мандрівники продовжують відкривати світ, скільки б це їм не коштувало. 
 
— І все-таки, враховуючи доходи нашого населення, ціни на закордонні поїздки просто недоступні для більшості українців.
 
— Це всі розуміють, тож зараз туристичні компанії працюють над тим, аби максимально здешевити свої тури і цим привернути туриста. Помітив, що останнім часом люди шукають недорогі тури на короткий час, але щоб побільше всього побачити. Ми теж шукаємо нові форми співпраці з нашими іноземними партнерами.

І цього року нам вдалося зробити унікальний тур до Хорватії. Ця країна завжди належала до елітної групи і ціни на неї виставляли захмарні. Ми знайшли недорогий аеропорт у місті Задар, уклали прямі угоди і в результаті отримали абсолютно доступну ціну — 299 євро з пере­льотом на 10-11 днів. Таких цін для відпочинку в Хорватії ніколи не було. Цей напрямок у нас користувався великим попитом. 
 
А найдешевші тури цього літа пропонувала Туреччина, тож велика частина українських туристів відпочивала там. Традиційно популярна і доступна Чорногорія. Але новинкою року стала Албанія — абсолютно новий напрямок. Чим вона приваблива? Це — безвізова країна, дешева — ціни такі, як в Україні, а на морепродукти — зовсім смішні. І — там немає росіян, а таке побажання зараз має переважна більшість українських туристів. Тож той, хто вже побачив Єгипет і Туреччину, із задоволенням відкривав для себе нову країну.
 
Якщо говорити про напрямки, то, за нашими спостереженнями, зменшилася кількість бажаючих поїхати до Німеччини і Польщі, а Чехія і Угорщина — залишилися на тому ж рівні. Натомість збільшилася кількість туристів, які хочуть поїхати у Скандинавію. І хоча це не дешеве задоволення, люди готові платити гроші, аби побачити ці розвинені країни, де тиша, спокій і високі стандарти життя.

Також багато людей побували з нашою фірмою у Великій Британії. Можливо, це пов’язано з тим, що тут у нас мало конкурентів, оскільки в консульстві складна процедура отримання візи і турфірми не хочуть завдавати собі клопоту. Але туристам нічого не загрожує, всю бюрократію ми беремо на себе. До того ж, ми єдині в Україні робимо авіатури до Великої Британії, тож немає виснажливої дороги автобусом.
 
Не втратили популярності і великі європейські країни: Франція, Італія, Іспанія. Різко зросла кількість туристів до Португалії. Можливо, люди шукали чогось нового, а можливо, спрацювала реклама: як повідомляли в засобах масової інформації, ця піренейська країна минулого року виграла чи не з десяток міжнародних призів за розвиток туризму.

«Ми подумали: чому українці мають взимку нудьгувати? І відкрили чартер до Йорданії»

— Зимовий туризм диктує свої умови?
 
— Так. О цій порі головний напрямок — Єгипет, оскільки відпочинок тут доступний за ціною, там море і тепло. Є також Шрі Ланка, Емірати, Гоа, але там дорожче і — свої нюанси. Наша фірма теж подумала, аби українці взимку не нудьгували: ми відкрили чартер до Йорданії на курорт Акаба.

Це дорога країна, і мандрівка до неї завжди коштувала чималих грошей. Ми підійшли інноваційно, тож нині всього за 299 доларів можна відпочити на Червоному морі з його унікальним підводним світом, побачити диво світу Петру (місто, вирубане в скелях), покупатися в Мертвому морі та відвідати місце хрещення Ісуса Христа.

Ще ніколи Йорданія не була такою доступною. Мало хто знає, що нині — це розвинута країна, яка вже давно випередила в розвитку (хоч як прикро про це казати) Україну. І головне — абсолютно безпечна.

Узимку популярні також екзотичні тури. Багато людей не йдуть у відпустку влітку для того, аби взимку вирушити десь у тропіки. Є такі дивовижні напрямки, як Балі, Сінгапур, Малайзія, але туди вирушають ще невеликі групи українців. 
 
Щодо екскурсійних турів, то тут поза конкуренцією різдвяні мандрівки в Європу. Там зараз у всіх містах запалюють ялинки. Вся Європа перетворюється на веселий, святковий ярмарок, підсвічений різнокольоровими вогниками. Ну й зима — це втіха для шанувальників гірських лиж. Уже випав перший сніг, і один за одним відкриваються європейські гірськолижні курорти.
 
Популярна також Японія. І хоча вона досить дорога, ми збираємо гарантовані тури на весну, оскільки люди хочуть побачити цвітіння сакури.
 
— Розкажіть про вашу волонтерську допомогу...
 
— Вона почалася ще з підтримки Майдану, а потім закономірно перейшла в допомогу фронту, оскільки всі ми добре пам’ятаємо, які то були важкі перші місяці війни. Ми возили хлопцям і продукти, і одяг. Четверо працівників нашої фірми воювали на передовій.

А вже два роки безплатно возимо за кордон бійців АТО на реабілітацію, особливо тих, хто зазнав поранень чи втратив кінцівки. Причому географія поїздок найширша: Ніца, Париж, Лондон, Італія, Албанія, Хорватія. Загалом наша фірма витратила 200 тисяч євро на відпочинок та реабілітацію воїнів АТО.

«Останні два роки робили фільми про Майдан і АТО. Нині повертаємося до програм про мандри. Зокрема, дитячих»

— Ігор Захаренко ще також добре відомий українським телеглядачам як ведучий телепрограми «Феєрія мандрів»... Як виникло бажання спробувати себе в цій ролі?
 
— Ідея знімати фільми про наші подорожі з’явилася давно. А реалізувати її вдалося, коли під час першого Майдану я познайомився з журналістами «5-го каналу». Ми вирішили робити передачі про різні країни. І вже 10 років виходить в ефір наша програма.

Проте мушу сказати: останні два роки ми більше робили фільми про Майдан, волонтерів, АТО. Така наша українська історія. Зараз знову повертаємося до мандрів. Зверніть увагу: світ швидко змінюється. Скажімо, ще 10 років тому в Йорданії на курорті Акаба було небагато готелів, тепер там їх безліч. Тобто наш перший фільм застарів, треба знімати новий. І так — щодо багатьох країн та курортів. Хочемо ще робити передачі про мандри для дітей.
 
Крім телепередач, ми також проводимо видавничу діяльність, адже книги про мандри українською мовою майже не видаються. Натомість маємо у своєму доробку книги «Європейський феєрверк», «Скандинавська казка», «Албанія. Нова любов на Середземному морі», «Феєрія пригод Тура Хейєрдала» — це видання до 100-річчя від дня народження легендарного норвезького мандрівника.

Підтримали також молоду поетесу Настю Дмитрук, яка під час другого Майдану написала знаменитий вірш «Никогда мы не будем братьями». Видали її збірку. І все це накладом 10 тисяч примірників, так пропагуємо українське слово.
 
— Ну і традиційне запитання про найближчі плани...
 
— Будемо покращувати свої тури. Скажімо, до Хорватії ще хочемо додати Боснію і Герцеговину, щоб туристи мали змогу не лише відпочивати на пляжі, а й відвідати нову країну. Цілорічно у нас буде Єгипет і Йорданія, там хочемо відкрити нові курорти, які ще не знайомі для українців.

Є багато ідей, про які не хочу розповідати, аби не перехопили конкуренти. Скажу лише, що серйозно розробляємо Канаду і Латинську Америку. Пропонуватимемо за 15 днів відвідати три країни у Південній Америці, чи за 23 дні — 6 країн у Центральній Америці.