Японія скуштує української їжі: Мінагро веде переговори на далекосхідному ринку

29.11.2016
Японія скуштує української їжі: Мінагро веде переговори на далекосхідному ринку

Безпосередній діалог з японським бізнесом може стати ключовим фактором успіху на ринку Японії. (Фото прес-служби Мінагрополітики.)

Минулого тижня у Токіо відбулася зустріч заступника міністра агрополітики України Ольги Трофімцевої та заступника міністра економічного розвитку і торгівлі Наталії Микольської з Кодзі Йонетані, виконавчим віце-президентом японської організації зовнішньої торгівлі «Джетро». В рамках зустрічі сторони обговорювали можливості для торговельно-економічного та інвестиційного співробітництва між японськими та українськими компаніями. Основною темою розмови стала підготовка місії японського бізнесу до України в березні 2017 року.
 
«Обсяги двосторонньої торгівлі в аграрному секторі, де є багато нішевих ринків для української продукції в Японії та зацікавленість імпортерів, а також інвестиційне співробітництво між країнами мають на сьогодні значний потенціал для збільшення», — вважає Ольга Трофімцева.
 
Українська сторона окремо акцентувала на додаткових перевагах для японських компаній від інвестицій в український аграрний сектор, особливо в таких напрямках як сільськогосподарські машини для «малих» фермерів, розвиток логістики та інфраструктури та переробка, включаючи обладнання для ветеринарних лабораторій.
 
Японська сторона підтвердила, що українські виробники сільгосппродукції матимуть спеціальні, пільгові, умови участі у Foodex Japan 2017 в рамках платформи Jetro. За повідомленням прес-служби Мінагропроду, українська сторона вважає це нагодою для наших компаній уже навесні наступного року презентувати свої продукти потенційним японським покупцям та напряму встановити контакти з імпортерами.
 
Японська організація зовнішньої торгівлі «Джетро» — це незалежний адміністративний орган під егідою Міністерства економіки, торгівлі та промисловості Японії, створений для сприяння розвитку торговельно-економічного співробітництва з іншими країнами світу. Він підтримує п’ять пріоритетних галузей: машинобудування, сільське господарство, рибальство та лісництво, текстильну промисловість, дизайн та інформаційні технології.

Організація має 36 регіональних офісів в Японії та 72 офіси у 55 країнах світу. Закордонні представництва «Джетро» здійснюють збір інформації про місцеві ринки та інвестиційний клімат у країнах перебування та сприяють японським компаніям у реалізації торговельних операцій або відкритті бізнесу за кордоном. Із 2002 року «Джетро» відправляє бізнес місії до країн, де японський малий та середній бізнес потенційно шукає ділових партнерів.
 
У рамках робочого візиту української урядової делегації до Японії відбулась також зустріч із віце-міністром сільського господарства, лісництва та рибальства Японії Кацуо Якуро.
 
Говорили про розширення торговельно-економічних відносин за рахунок перероблених продуктів, таких як сокові концентрати, м’ясні напівфабрикати, томатна паста тощо. Великий потенціал на японському ринку з високою ємністю та купівельною платоспроможністю споживачів, мають українські свіжі та перероблені органічні та нішеві продукти, як, наприклад, ягоди або мед.

Пан Якуро запросив українських виробників продуктів харчування, зацікавлених у виході на японський ринок, відвідати найбільшу профільну виставку FOODEX у березні 2017 року та показати свою продукцію потенційним японським покупцям.

Українська делегація цікавилася тіснішою співпрацею профільних міністерств у розвитку інвестиційних проектів, у тому числі з залученням Японського агентства міжнародного співробітництва JICA та запропонувала організувати бізнес-місію для представників японських компаній, зацікавлених не лише в торговельній, а й в інвестиційній співпраці з українськими фірмами для встановлення прямих бізнес-контактів.

Адже інвестиції в логістику, інфраструктурні об’єкти, зрошення, переробку та лабораторії контролю якості, розвиток smart farming та машини і обладнання для малих фермерів є серед пріоритетних інвестиційних напрямків в аграрний сектор України.
 
Товарообіг сільськогосподарської продукції між Україною та Японією в 2015 році склав 156,6 млн. дол., з них експорт — 154,8 млн. дол. Основними товарними групами, які експортувались до Японії з України, були зернові та тютюн і вироби з нього.