Залічничні пертрубації: чи піде у відставку польський очільник "Укрзалізниці"

16.11.2016
Голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Бальчун може піти у відставку — такий прогноз розійшовся мережами від «джерела» з Кабміну.

Головною причиною ймовірної відставки, за поперед­ньою інформацією, нібито є те, що Бальчун досi не має комплексного плану, перспективного бачення реформування та подальшого розвитку української залізниці.
 
Нагадаємо, що польського «варяга» було призначено на цю відповідальну посаду 20 квітня 2016 року одностайним рішенням уряду, а до цього він очолював «Польські залізниці».
 
Раніше міністр інфраструктури Володимир Омелян заявляв, що вимагає від польської команди Укрзалізниці працювати прозоро, ефективно й системно, а не займатися інтригами та кулуарними домовленостями.
 
У свою чергу, під час засідання Кабміну минулого тижня Войцех Бальчун визнав, що на підприємстві з квітня — технічний дефолт, а також — бруд та антисанітарія в поїздах. У компанії — саботаж і збитки на 800 млн.грн., а на тендерах «накручували» по 1000%.
 
Для «УМ» політолог Володимир Фесенко висловив свою версію залізничних пертурбацій:
 
«Думаю, що тут домінує не політика, а бізнес-конфлікти. Зокрема, боротьба за збереження позицій окремих бізнесових груп, а також «війна» за перерозподіл сфер впливу та контролю за ресурсами всередині Укрзалізниці. Плюс, традиційно, боротьба інституційна між керівництвом Міністерства інфраструктури, яке курирує залізницю і хоче само контролювати компанію, й керівництвом Укрзалізниці, яке хоче мати більшу автономію (як від міністерства, так і від бізнес-політичних груп). Це традиційна проблема, яка зараз загострюється через різні причини». 
 
Єдина політична тема, наголосив пан Фесенко, яка тут присутня – через Мінінфраструктури на Укрзалізницю хочуть впливати й далі деякі не останні особи з «Народного фронту».
 
І знову ж таки, на першому плані — бізнес, бо вони хочуть заробляти на Укрзалізниці, проте нове «польське» керівництво прагне навести у себе лад, а не зберігати «годівнички» для представників окремих політичних сил.
 
«Адже ситуація була така, що з 2014 року саме представники «Народного фронту» контролювали цю галузь. Вони використовували й Укрзалізницю, й деякі інші компанії, як своєрідні партійні годувальниці. Бо саме люди «народофронтівців» обіймали керівні посади у цих «хлібних» компаніях, але, оскільки ситуація змінилася, то вони й «збунтувалися». Однак повторюю, це лише одна з причин», — резюмував політолог. 
 
До речі, сам Бальчун кілька днів тому спростував інформацію щодо своєї можливої відставки, підкресливши: «Немало тих, хто хоче цього. Але занадто багато необхідно зробити для України, щоб я міг зараз дозволити собі цю слабкість!». 
 
Тож, як розвиватимуться події навколо «залізничників», через суперечливість повідомлень залишається лише здогадуватися.