Як казали герої відомого єврейського анекдоту, найвигідніший бізнес — це поховальний. Бо якою б не була кон’юнктура, а без клієнтів ти не залишишся.
Але, як і будь-який бізнес, він потребує реклами. І тут уже в кожного — своя фантазія. Росіяни, наприклад, минулоріч влаштували в холі готелю «Ялта» в курортному Криму виставку ритуальної атрибутики.
А словаки організували у місті Тренчин міжнародний чемпіонат із... швидкісного копання могил.
Участь у такому досить незвичному заході взяли аж десять команд по два учасники зі Словаччини, Польщі та Угорщини. Усі вони мали копати могили строго певного розміру: 150 сантиметрів в глибину, 200 сантиметрів у довжину і 90 сантиметрів завширшки. При роботі дозволялося використовувати тільки лопати та кирки.
Судді оцінювали швидкість і точність виконання завдання.
За словами організаторів чемпіонату, вони хотіли привернути увагу до роботи працівників ритуальної сфери і на прикладі показати, яка вона важка.
Очевидно, після цього має бути виправдання підвищення оплати праці трунарів.
До слова, перемогу в чемпіонаті здобула команда словаків Ладислава і Чаба Складанів, які вирили могилу за 54 хвилини.
Лишається тільки гадати, наскільки вміння швидко і якісно викопати могилу може впливати на реальну роботу трунарів. Їхнім клієнтам точно поспішати нікуди.