Україна — одна з небагатьох країн, що володіює повним циклом створення авіаційної техніки і займає провідне місце на світовому ринку в секторі транспортної та пасажирської авіації.
За рівнем розвитку літакобудування Україна належить до найбільш розвинутих держав, a тому літакобудування та конструювання ракет стали чи не єдиною галуззю, яку нашій країні не соромно показати світові.
Напередодні державне підприємство «Антонов» у рамках одного з найбільших у Південно-Східній Азії авіасалонів China Air Show’2016 представило свої літаки і програми кооперації на міжнародній авіавиставці в Китаї.
Протягом виставкового тижня українські авіабудівники представлять стендові моделі літаків Ан-178, Ан-132 і Ан-158, а також проведуть низку зустрічей iз метою розширити спектр співробітництва між Україною та Китаєм в авіаційній сфері.
У прес-службі підприємства кажуть, що співпраця з Піднебесною є одним із пріоритетних напрямів їхньої роботи, адже наразі «Антонов» розробляє відразу кілька спільних із китайськими партнерами програм.
Основу цих програм становлять підписані наприкінці серпня угоди української компанії та китайської корпорації AICC про транспортні літаки Ан-178 вантажопідйомністю до 18 тонн та найбільший у світі вантажний літак Ан-225 «Мрія» вантажопідйомністю 250 тонн.
Наразі дві компанії ведуть переговори про можливості розгорнути серійне виробництво Ан-225 на території Піднебесної.
Розробку проектної документації з добудови другого літака Ан-225 «Мрія» планують завершити вже до кінця року. Крім того, до послуг китайських замовників зараз — парк літаків транспортної компанії «Авіалінії Антонова».
До слова, цього року виповнилося 60 років, як «Антонов» співпрацює з китайськими підприємствами.
За цей час український лідер літакобудування брав участь у створенні низки крилатих машин у Китаї.
Серед спільних українсько-китайських проектів — розробка регіонального реактивного літака ARJ21 і транспортного літака Y-8F600.
Днями на міжнародному авіакосмічному салоні «Авіасвіт-ХХІ» державне підприємство «Антонов» показало нову модель безпілотного літального апарата.
Spectator — перший український безпілотник, який вироблятимуть серійно.
Український літальний апарат утричі дешевший за західні аналоги, a тому його автори планують не тільки задовольнити потреби українського ринку, a й вийти далеко за межі країни.
Сучасні безпілотники Spectator розроблені студентами КПІ й вироблені ВАТ «Меридіан» ім. С. П. Корольова, що входить до складу ДК «Укроборонпром».
Безпілотники вітчизняного виробництва компактні й малопомітні, мають низький рівень шуму. Апарат здатний підніматися на висоту 2 км та розвивати швидкість до 120 км/год.
Безперервний політ може тривати до двох годин. Літальний апарат не вимагає спеціальних стартових майданчиків та будь-яких додаткових пристроїв для роботи.
Він може злітати навіть iз руки.
А ТИМ ЧАСОМ…
Днями Верховна Рада списала «Антонову» борг на півмільярда гривень. Депутати реструктуризували облігації, випущені його попередником ДП «Київський авіазавод Авіант» у 2009 році. За законопроект проголосували 285 народних депутатів.
Як повідомляється в пояснювальній записці, борг ДП «Антонов» станом на 1 серпня дорівнював 1,27 мільярда гривень, виплатити таку суму підприємство не в змозі.
Тому депутати дозволили компанії погашати заборгованість рівними частинами впродовж 10 років, починаючи з першого кварталу 2017 року.
З моменту набрання чинності цим законом пеня і штрафні санкції нараховуватися не будуть, а вже нараховані (566 мільйонів гривень) — скасовуються.
Таким чином, «Антонову» потрібно буде заплатити 706 мільйонів гривень основного боргу.