Півтора року минуло з моменту, як над територією окупованого Донбасу російський «Бук» збив малайзійський літак.
Попри те, що ще минулої осені Рада безпеки Нідерландів оприлюднила звіт про причини страшної катастрофи, остаточна крапка y розслідуванні не поставлена й досі.
Утім днями до міжнародної слідчої групи з питань катастрофи рейсу MH17 звернулося десятеро людей, які готові дати свідчення в обмін на громадянство Нідерландів і гарантування їхньої безпеки.
За словами російського політолога Валерія Соловйова, y Москві зверненням свідків до слідчих стурбовані, адже не за горами — міжнародний трибунал.
Політолог переконаний, що, ймовірно, до голландців звернулися саме громадяни Росії.
Наразі слідство перевіряє цінність і достовірність наявної у нових свідків інформації.
Проте припущення російського фахівця небезпідставні, оскільки Москва й досі не надала слідчій групі обіцяні «нові дані з радарів», що стосуються трагедії.
Таким чином заяви російського міністерства закордонних справ, що вони буцімто надали міжнародній групі первинні радарні дані, є брехнею.
Дані з радарів повинні надійти до Нідерландів через посольство цієї країни в Москві, але поки що нічого не надходило.
Офіційний представник генпрокуратури Нідерландів Вім де Браун каже: оскільки про існування даних відомо тільки з заяв російської влади y газетах та публічних виступах, з’являються сумніви щодо їхнього існування.
До слова, прем’єр-міністр Нідерландів Марк Рютте закликав Росію до співпраці для встановлення винних у катастрофі рейсу МН17 та наголосив, що Кремль має змінити своє ставлення до розслідування трагедії і не поширювати «свою версію» подій щодо аварії малайзійського літака.
Крім того, голландський прем’єр сподівається, що Росія буде в повній мірі співпрацювати з його країною в розслідуванні.
Наразі уряд Нідерландів розглядає два варіанти притягнення до відповідальності винних у катастрофі літака МН17 на Донбасі.
За словами міністра юстиції і безпеки Нідерландів Арда ван дер Стюра, ніякого рішення поки не прийнято, але справу можуть передати або в міжнародний трибунал, або в національний суд однієї з країн, які співпрацюють у рамках розслідування.
При цьому в голландському уряді вважають, що в другому випадку розглядати справу збитого пасажирського літака повинен саме суд Нідерландів.
За оцінками голландського уряду, обидва варіанти є «складними» і мають «юридичні перепони».
Водночас, як наголошується, відправною точкою для уряду Нідерландів має бути можливість максимально підвищити шанси ефективного судового процесу.
A ТИМ ЧАСОМ...
Всеросійський центр вивчення громадської думки провів опитування щодо трагедії малайзійського літака.
Половина росіян вважає, що «Боїнг» був збитий українськими військовими, при цьому 64% росіян знають про висновки міжнародної команди з розслідування катастрофи.
14% опитаних вважають, що до цього причетні західні спецслужби.
Терактом називають подію 8% респондентів і лише 4% вважають, що літак був збитий бойовиками так званих «ДНР-ЛНР».