Після того як 2014 року «Формула-1» перейшла на турбовані двигуни, в «королівських» перегонах розпочалася ера «Мерседеса». Секрет його силових установок і досі залишається нерозгаданим. Тож знову достроково, третій сезон поспіль, німецька стайня виграла Кубок конструкторів. Немає сумнівів, що й титул чемпіона світу дістанеться пілоту «Мерседеса». Хоча цього разу, на відміну від двох попередніх сезонів, фаворитом у боротьбі за чемпіонський титул є не перший пілот команди Льюїс Хемілтон, а його умовний «дублер» — Ніко Росберг.
За чотири етапи до завершення змагань Росберг має неймовірно комфортний гандикап, якого вистачить для того, аби кінцівку сезону провести, так би мовити, не напружуючись. Навіть якщо Хемілтон виграє всі чотири заключні гонки чемпіонату, цей факт усе одно не забезпечить йому третьої поспіль перемоги в «Ф-1». Аби нівелювати 33 очки фори, переможцеві двох попередніх сезонів потрібно розраховувати на допомогу фортуни, котра, до слова, в нинішньому чемпіонаті не надто прихильна до британця.
Власне, аби переписати «формулічну» історію й вперше у своїй кар’єрі виграти чемпіонат світу, Росбергу буде достатньо на Гран-прі США, Мексики, Бразилії та ОАЕ, фінішувати постійно другим. Відзначимо, що на старті поточного сезону Хемілтон та Росберг «обмінялися» гоночними інженерами. Тож, не виключено, що саме ця «тіньова рокіровка» й стане чи, можливо, вже стала вирішальною в гонці чемпіонів.
У будь-якому разі, в 2016 році Ніко демонструє по-справжньому чемпіонський хід.
Так, минулої неділі в Японії на автодромі «Сузука» він здобув свою дев’яту перемогу в 16 гонках чемпіонату, притому що раніше він тут ніколи не тріумфував. Натомість Хемілтон, який на літні канікули пішов у ролі лідера особистого заліку пілотів, уже п’ятий етап поспіль не може перемогти.
На Гран-прі Японії у нього знову не склалося. Кваліфікаційну сесію він завершив другим, утім, як було вже не раз у цьому сезоні, Хем проґавив старт і був змушений, в підсумку, обмежитися третім місцем на подіумі. «Сумніваюся, що калюжа вплинула на мій старт. Я помилився. А потім прорватися нагору було дуже непросто», — визнав свій промах чинний чемпіон світу. Водночас Росберг заявив, що досяг неймовірного результату в своїй кар’єрі. 33 очки фори за чотири етапи до фінішу — це й справді серйозний, майже чемпіонський, здобуток.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. Гран-прі Японії. Автодром «Сузука» (53 кола, 307, 741 км). Залікова десятка: 1. Росберг («Мерседес») — 1:26.43,333. 2. Ферстаппен («Ред булл») — відставання 4,978 сек. 3. Хэмілтон («Мерседес») — +5,776. 4. Феттель — +20,269. 5. Райкконен (обидва — «Феррарі») — +28,370. 6. Рікк’ярдо («Ред булл») — +33,941. 7. Перес («Форс Індія») — +57,495. 8. Хюлькенберг («Форс Індія») — +59,177. 9. Масса — +1.37,763. 10. Боттас (обидва — «Уїльямс») — +1.38,323.
Особистий залік: 1. Росберг — 313 очок. 2. Хемілтон — 280. 3. Рікк’ярдо — 212. 4. Райкконен — 170. 5. Ферстаппен — 165. 6. Феттель — 165. 7. Боттас — 81. 8. Перес — 80. 9. Хюлькенберг — 54. 10. Масса — 43.
Кубок конструкторів: 1. «Мерседес» — 593 очок. 2. «Ред булл» — 385. 3. «Феррарі» — 335. 4. «Форс Індія» — 134. 5. «Уїльямс» — 124. 6. «Макларен» — 62. 7. «Торо россо» — 47. 8. «Хаас» — 28. 9. «Рено» — 8. 10. «Манор» — 1. 11. «Зеубер» — 0.