Уже кілька днів, як у Запоріжжі стало безпечніше. Оскільки правопорядок мешканців міста почали охороняти нові патрульні на велосипедах. Поліцейські на роверах патрулюють «Дубовий гай», Хортицю, Набережну, зокрема й Центральний пляж, каскад фонтанів «Райдуга», парк Перемоги та інші місця з великим скупченням людей.
Отримують виклики патрульні по раціях, що відрізняються від тих, якими користуються їхні колеги на автомобілях. Крім того, поліцейські на роверах мають відеокамери, аптечки, адмінпротоколи та інші речі, необхідні для патрулювання. Усе це в рюкзаках, які поліцейські беруть на чергування з собою.
Патрулюють вулиці копи-велосипедисти лише вдень, на маршрут одночасно виходять десять патрульних. Загалом до велопатрулювання залучено сорок поліцейських, які працюють у чотири зміни.
За словами керівництва Національної поліції у Запоріжжі, поліцейські на двоколісних працюватимуть, допоки дозволить погода, тобто в теплу пору року, а взимку пересаджуватимуться в автівки. «Велосипеди обладнані всім необхідним для повного та якісного виконання функцій, покладених на патрульних.
Патрулювання за допомогою цього маневреного виду транспорту допоможе полісменам більше та тісніше комунікувати з громадянами, виявляти та фіксувати правопорушення у пішохідних зонах міста та стежити за порядком у парку», — прокоментували у прес-службі Національної поліції.
«Дуже класно, що велопатруль працює там, де це дійсно потрібно — на Хортиці, у Дубовому гаю та на Набережній. Бо саме ці місця є потенційно небезпечними, особливо у вихідні та свята. Особисто я почуваюся безпечніше, бо автопатрульні ніяк не зможуть зреагувати на певну ситуацію, приміром, яка може статися біля музею на Хортиці, бо це переважно пішохідна зона. Я з упевненістю можу сказати, що на мешканців Запоріжжя нова патрульна поліція в цілому подіяла як чудова «заспокійлива таблетка» та мотиватор до правопорядку», — прокоментувала «УМ» студентка та мешканка Запоріжжя Вікторія Андреєва.
Щодо навчання, то із запорізькими патрульними працювали 21 поліцейський із Києва, Харкова, Одеси та Івано-Франківська.
Ці велополіцейські набули достатньо фаху, щоб бути тренерами для колег. Також у липні тиждень інструктори з Канади вчили українських копів особливостям велопатрулювання, зокрема, як долати бар’єри, оточувати потенційних правопорушників та робити перешкоду за допомогою велосипеда. «Звичайно, проект сируватий, уже чую багато критики: неефективно, чому так пізно запустили тощо, проте з чогось варто таки починати», — зазначив очільник запорізьких патрульних Роман Пилипенко.
Він заявив, що найближчими днями планується проаналізувати роботу велопатруля, і поліцейські внесуть свої пропозиції щодо його оптимізації. У свою чергу, пан Пилипенко запевнив, що велопатрульні озброєні та мають такі самі спецзасоби, як і їхні колеги на автівках.
Загалом, поліцейський велопатруль уже працює у чотирьох українських містах. Такі правоохоронці мобільніші, швидше можуть дістатися місця події повз міські затори. Крім того, у Національній поліції переконані, що велопатруль зможе популяризувати здоровий спосіб життя і мотивувати пересідати мешканців міст на велосипеди.
До речі, весь двоколісний транспорт, яким користуються патрульні, — виробництва харківського велосипедного заводу. А от кошти на велосипеди для патрульних надало посольство Канади. Окрім цього, поліцейських забезпечили форменими шортами, футболками та кросівками.