У комунальному підприємстві «Київський метрополітен» анонсували подорожчання проїзду в три рази в 2017 році.
Головний економіст КП Максим Демченко пояснює це в першу чергу тим, що з наступного року метрополітен перестане платити за електроенергію за тими ставками, які сплачує населення.
«Ми почнемо платити як промислове підприємство. Тарифи на проїзд у метрополітені завжди були соціальними, й міська влада встановлювала їх нижче обґрунтованої планки. Наше підприємство перебуває в умовах деяких законодавчих змін, пов’язаних із державним регулюванням тарифів на електроенергію, коли КМУ скасував своє розпорядження, яке дозволяло використовувати енергію для підприємств міського електротранспорту за тарифами, встановленими для населення», — виправдовується Максим Демченко.
Економісти й політологи вважають такі кроки передчасними. Зокрема Володимир Фесенко зауважив: «Треба розуміти, що в кожній галузі завжди є відомчі інтереси й намагання перекласти свої проблеми на плечі споживача. З метрополітеном ситуація дійсно непроста, адже в більшості країн світу, як правило, метрополітен збитковий або у кращому випадку — «виходить» на собівартість.
Тож треба шукати баланс інтересів. Але завищувати зараз утричі проїзд, коли є тарифна проблема, враховуючи соціальну й політичну ситуацію — недоречно!»
Дійсно, транспортні послуги — одна з регулярних витрат населення, й подорожчання метрополітену стане навантаженням на сімейний бюджет практично всіх киян та гостей міста. Взагалі, треба проаналізувати, наскільки обґрунтовані вимоги метрополітенівців.
Адже відомі приклади, скажімо, залізниці, коли ціни на проїзд підвищуються, сервіс продовжує шкутильгати, а тим часом стрімко ростуть і так завищені зарплати менеджменту.
Вартість проїзду і нині немала, у Київському метро шалений людинопотік, i та ж таки реклама має приносити немалий прибуток. Чи вiн тече в приватні кишені?