Із 1 серпня новостворений підрозділ офіційно розпочав свою роботу. Міністр агрополітики Тарас Кутовий під час засідання Громадської ради при відомстві повідомив, що до складу Офісу увійде три десятки реформаторів, які допомагатимуть проводити зміни у відомстві. Сьогодні це п’ятірка, яка вже пройшла відкритий конкурс та подальшу співбесіду в Європейській комісії. Повний склад сформують до вересня.
Офіс підтримки реформ при Міністерстві аграрної політики та продовольства створено за підтримки іноземних донорів та представників ЄС. Усі необхідні документи для цього процесу вже підписані.
Головним завданням Офісу є координація розробки і підвищення ефективності законодавчих проектів. Також серед завдань Офісу — підтримка впровадження реформ у аграрній галузі, керуючись найкращим міжнародним досвідом.
Основна мета — поступове наближення до законодавства ЄС. Перші п’ять представників Офісу пройшли за трьома етапами конкурсного відбору, який організовано Єврокомісією (відбір резюме, оцінювання та співбесіда). Офіс реформ стане майданчиком для діалогу з громадськістю, представниками бізнесу, органами державної влади, донорами та міжнародними організаціями з обговорення ходу реформ у аграрній галузі.
«Залучення представників вітчизняних та іноземних підприємств, фахівців та донорів до спільного покращення галузі — головна мета створеного технічного Офісу. Пропозиції іноземних експертів, донорів та представників міжнародних організацій мають велике значення у розробці ефективного вектору реформування аграрної сфери»,— наголосив Тарас Кутовий.
Персональний склад Офісу формується за участю уповноважених представників-донорів або виконавців технічної допомоги. Участь у роботі Офісу реформ може здійснюватися на громадських засадах або оплачуватися за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги. Експерти працюватимуть у межах робочих груп відповідно до стратегії розвитку аграрного сектору «3+5».
До організації конкурсу міністерство прямого відношення не має. Організовує і проводить його проект «Підтримка ЄС впровадження сільськогосподарської та продовольчої політики в Україні».
Конкурс проводиться наступним чином: на сайті eeas. europa. eu публікуються оголошення про проведення конкурсу (для першої хвилі нашого конкурсу це було зроблено 7 червня 2016-го). В оголошенні встановлюється крайній термін подання документів (для першої хвилі це було 21 червня). Після отримання всіх резюме здійснюється конкурс резюме, за підсумком якого відбирають по три кандидати на кожну позицію. Це роблять працівники та керівник проекту ЄС (на першу хвилю конкурсу надійшло 34 резюме, з них було відібрано 15).
Далі з претендентами проводять співбесіду. Співбесіду проводить комісія у складі трьох осіб: керівник проекту ЄС, відповідальний працівник та представник міністерства. За підсумками співбесіди кожен член комісії виставляє оцінки кандидатам відповідно до встановлених критеріїв (досвід законотворення, знання мови, досвід роботи в галузі тощо).
За підсумками оцінювання відбирають кандидатiв (у першій хвилі було відібрано п’ять осіб). Відібрані кандидати заповнюють документи i подають їх до Єврокомісії в Брюссель для погодження. Після погодження з кандидатами підписують контракти.