Напередодні Україна і Канада підписали меморандум про співпрацю, в рамках якого планують створення з канадською компанією Bombardier спільного виробництва локомотивів в Україні. За умовами договору, найближчим часом «Укрзалізниця» повинна розробити п’ятирічний план модернізації рухомого складу. До слова, у нового СП залізничники планують купувати 40-60 локомотивів на рік.
«Угода з Bombardier має стратегічний характер, оскільки зараз «Укрзалізниця» потребує докорінної модернізації. Bombardier — це та компанія, яка готова надати нам власні технології і розмістити виробництво в Україні. Меморандум — це великий шанс для України здійснити прорив у модернізації залізниці, а також сигнал для іноземного виробника, що в Україні можна вкладати ресурси, засоби, технології», — коментує підписання меморандуму міністр інфраструктури Володимир Омелян.
На закупівлю поїздів i модернізацію локомотивів y профільному міністерстві передбачено понад 150 млн. євро. На оновлення рухомого складу «Укрзалізниці» передбачено гроші як європейських кредиторів, зокрема y рамках німецької позики, так i українські кошти.
Таким чином на модернізацію передбачено понад 50 млн. євро, на закупівлі вагонів є 90 млн. євро (кредит від Європейського банку розвитку), близько 10 млрд. гривень «Укрзалізниця» витратить на власні потреби, у тому числі й на рухомий склад. За словами профільного міністра Володимира Омеляна, ключове питання — в узгодженні п’ятирічних планів модернізації рухомого складу, після чого «можна почати системну роботу». Вже розпочав «системну роботу» новий глава «Укрзалізниці» Войцех Балчун. Поляк узявся за покращення якості й модернізації рухомого складу та пообіцяв запровадити зміни в обслуговуванні y системі «Укрзалізниці».
А ТИМ ЧАСОМ...
Днями суд поновив на посаді екс-«регіонала», керівника Південно-Західної залізниці Олексія Кривопішина, якого звільнили рік тому через звинувачення в корупції. В одному з випусків «Наших грошей» iшлося про те, що Кривопішин побудував за державні кошти силами залізничників приватний спортивно-розважальний комплекс Olimpicvillage на території, яка призначалася для відпочинку працівників залізничної галузі. МВС підтвердило факти зловживання у фінансово-господарській діяльності магістралі, встановивши, що будівництво комплексу здійснювали за рахунок коштів залізниці. Журналісти програми стверджують, що сім’я Олексія Кривопішина заробила на державних тендерах близько 758 млн. гривень.