Не встиг стихнути ажіотаж навколо блискавичної перемоги Джамали на Євробаченні, як в Україні розпочались клопоти щодо організації проведення конкурсу в 2017 році. Так, дизайнери вже розробили перші варіанти оформлення логотипу конкурсу, основою котрого є картини самобутньої української художниці, представниці «наївного мистецтва» Марії Примаченко.
Зокрема, дизайнери запропонували, як можуть бути оформлені автомобілі таксі, що зустрічатимуть туристів в аеропорту та автобуси. Стиль художниці можна використовувати і для оформлення різного роду аксесуарів, наприклад, чохлів для мобільних телефонів, а також в одязі, йдеться на сайті Національної телекомпанії України (саме вона є партнером Європейської мовної спілки, яка організовує конкурс).
Ідею примаченківських картин для візуального оформлення пісенного конкурсу обрали глядачі телеканалу NewsOne. В ефірі каналу відбулось опитування з приводу того, в якому стилі хотіли б бачити українці оформлення Євробачення: петриківського розпису чи картин Марії Примаченко. 81% телеглядачів віддали перевагу ідеї використання картин народної художниці і 19% — за «петриківку».
«Це такий національний колорит із європейським шиком, з європейським розчерком, тому що я переконана, що Марія Примаченко — вона поза часом. Звісно, вона була жінкою без освіти, але її картини, її робити, її звірі — те, чого не існує в природі, і вони дуже якісно лягли б у таке орендування, і Україна була б впізнавана на світовій арені», — наголосила в.о. генерального директора «Мистецького арсеналу» Наталія Заболотна, додавши, що нещодавня виставка робіт художниці викликала цікавість 97 тисяч людей.
«Це колосальний інтерес, мова, яка не потребує тлумачення, мова, яка зрозуміла і, водночас, дуже глибока. Це не є абсолютно реалізм, але це наш Пікассо, наш Пірасмані, наш Матіс, наш Поль Гоген».
Молодий майстер петриківського розпису з селища Петриківка, студент-третьокурсник Львівської національної академії мистецтв Ігор Лісний, що також є арт-менеджером проекту petrykivka.dp.ua, запропонував кілька своїх варіантів логотипу «Євробачення-2017».
«Ідея оздобити петриківським розписом якусь масштабну міжнародну подію не нова, її озвучували багато разів багато людей. Просто мені вдалося візуалізувати, як це може виглядати. Та й на часі це, напевно. Петриківка — унікальне мистецтво, визнане ЮНЕСКО, це справді візитка України у світі», — переконаний Ігор Лісний. Він надіслав i свої пропозиції учасникам оргкомітету.
До речі, на першій нараді з питань проведення Євробачення, яка відбулася у Києві, говорили про базові вимоги до проведення та юридичні моменти, фінансові аспекти і про безпеку. А вже днями українські представники вирушать до Женеви на чергове засідання. Одним із ключових моментів стане визначення вимог для міст-претендентів на ПКЄ-2017.
«Місто, в якому відбуватиметься Євробачення-2017, буде обране шляхом конкурсу. Його оголосить Національна телекомпанія України після обговорення з Наглядовою радою Євробачення. Саме тоді буде оприлюднено низку критеріїв до міст, яким вони мають стовідсотково відповідати, щоб отримати шанс приймати пісенний конкурс», — повідомили у НТКУ.