Напевне, кожен музичний журналіст хоча б раз у своїх опусах порівнював популярність з палицею, що має два кінці. Тож образ далеко не новий і навіть банальний, але від цього свою актуальність та справедливість він аж ніяк не втратив. І першою зі мною погодиться, мабуть, Руслана, наша львівська принцеса, яка завдяки своєму останньому альбому наразі живе наче між двох вогнів. З одного боку — просто-таки шалена популярність диску, який можна назвати чи не найуспішнішим у творчості співачки. За інформацією прес-центру Руслани, альбом очолив рейтинги літніх продажів, випередивши всі вітчизняні та зарубіжні збірки. 95 тисяч примірників «Диких танців» меломани вже розмели (до показників «Золотого диску» залишилося всього лише 5 тисяч екземплярів, які, варто думати, вже найближчим часом займуть свої місця у приватних колекціях). А з іншого — «Дикі танці» нищівно критикують гуцули, естетику та культурy яких Руслана й оспівувала у цій роботі. Ось цитата з листа, якого надіслав на адресу «України молодої» Петро Шкрібляк, директор філії «Гуцульщина» НДІ українознавства Міністерства освіти і науки: «Громадськість Гуцульщини негативно сприйняла творчу «програму» артистки зі Львова Руслани Лижичко «Дикі танці», в якій маються на увазі гуцульські танці, іменовані нею «дикими»... Навішування штампів «дикі» танцювальному мистецтву цілої етногрупи українців-гуцулів, які, до речі, відзначаються дуже високою майстерністю, це вже не вкладається ні в які рамки — ні в етичні, ні в моральні, ні в загальнолюдські.
Затія Лижичко «Дикі танці» є близькою до Вєрки Сердючки. Лише остання обсміює українську мову шляхом всіляких перекручень, а в Русланиних «Диких танцях»... формується меншовартість гуцульського субетносу в цілому» . Ось так!
«...Чотирнадцять років тому на першому фестивалі «Червона рута» в Чернівцях шалений фурор спричинив запальний канадійський рок-гурт «Люті гуцули», — пише наша колега з газети «Час» Маріанна Антонюк. — Тоді епітет «люті» не асоціювався з агресією і насильством, які є також проявами дикості — гіршими, звичайно, проявами. Сьогодні ж неприборканість і свобода творчості Руслани, яка прагне примусити шаленіти від дикого гуцульського драйву всю Європу і весь світ, таврується, як неетична, аморальна і взагалі загрозлива для людства». Серед опонентів дискусії, окрім, звісно, тих 95 тисяч, хто придбали цей диск, — народний архітектор України Іван Мотрич. «Я уважно прослухав альбом Руслани і дістав від того задоволення, — визнає пан Мотрич. — Нехай не кожна пісня мені подобається — але це творчість, і все всім подобатися не може. Якби у творчості можна було б досягти ідеалу, людина не шукала би кращого. Моєму внукові, наприклад, подобаються більш сучасні пісні з альбому, а мені — «Коломийка», «Аркан», наближені до традицій. Я вважаю, що кожен повинен мати своє бачення. Я поважаю творчість Руслани, вважаю, що я як корінний гуцул маю право сказати, що не всі гуцули виступають проти такої назви диску».
Словом, Руслана своїми «Дикими танцями» не на жарт розворушила народ, який уже і не пригадати коли так активно дискутував з приводу музичної збірки.
А поки діапазoн обговорення «Диких танців» коливається від захоплення до засудження, Руслана продовжує робити свою справу. Нещодавно співачка презентувала свій новий кліп на першу пісню збірки «Ой заграй ми, музиченьку». «Ми вирішили, — каже Руслана, — якщо і третій кліп зробити як попередній, то з фолком буде явний перебір. Тому ми захотіли зламати стереотип, що «Дикі танці» — це винятково Карпати, гуцули та народні костюми. Ми взяли найбільш цікаві елементи древніх гірських танців, містичних обрядів біля ватри, карпатських костюмів та візерунків — і повезли в Крим, на Казантип. Всі одразу зрозуміли наш дикий стиль». Над новим відео працювали режисер Євген Митрофанов, оператор Сергій Бішук, хореограф Ірина Мазур. Відзняли півтори тисячі метрів кіноматеріалу, п'ять годин скачок на конях, танцювали в болоті, біля ватри, в морі, на піску... Старалися, як могли. І вже зараз можна сказати напевно, що демарш «Диких танців» з гір на південь таки був своєчасним: на півдні люди не такі консерватори — принаймні, навдоволених відгуків від кримчан поки що не надходило.