Учора закінчилася місія групи Європейської Комісії, що збирала факти щодо будівництва суднохідного каналу «Дунай—Чорне море». Глава делегації Соледад Бланко, директор генеральної дирекції ЄК з охорони довкілля, відзначила, що візит видався досить продуктивним: крім дослідження гирла Бистре, група побувала в Ізмаїлі та Вилковому, де зустрічалася з місцевими громадськими організаціями, а також консультувалася з представниками Мінтрансу, Міністерства охорони навколишнього природного середовища та Академії наук України. Єдиним негативним моментом у переговорах пані Бланко назвала те, що Україна розпочала будівництво каналу без інформування міжнародної громадськості. Водночас джерело з групи повідомило «УМ», що експерти не отримали всю необхідну документацію, зокрема опис проекту та оцінки впливу на довкілля першої та другої фаз будівництва каналу.
За словами посла з особливих доручень МЗС Наталі Зарудної, підсумкова конференція щодо оцiнки будивництва каналу відбудеться в Україні наприкінці листопада-на початку грудня.
Головний месидж експертів такий: Єврокомісія не може вказувати Києву призупинити будівництво, якщо виявиться, що воно шкодить довкіллю, але водночас Україна є учасником міжнародних конвенцій, зокрема із захисту Дунаю, що накладає на неї певні зобов'язання. Однак за екологічну ситуацію на Дунаї відповідає не лише Україна. У зв'язку з цим під час переговорів було вирішено створити міжнародну систему моніторингу ситуації в дельті Дунаю.
Наталя Зарудна запевняє, що перша фаза будівництва ще не завершилася — триває добудова дамби, укріплення стінок, підготовка до зимового періоду. «Рішення про початок другої фази залежатиме від того, коли буде готова вся документація», — каже дипломат.