Обурений тривалою відсутністю чемпіонської конкуренції в «королівських перегонах», власник «Формули-1» Берні Екклстоун без жартів запропонував командам абсурдну в спортивному плані ідею. Британський мільярдер хотів, аби перша десятка кваліфікаційної сесії вирушала в перегони в зворотному порядку: володар «поул-позишн» мав би посісти на стартовій лінії десяту позицію, гонщик з другим часом — дев’яту й так далі.
Зрештою, перетворювати одні з найпрестижніших перегонів на цирк учасники «Ф-1» не стали, проте, аби не дратувати поважного керівника, все ж вирішили дещо видозмінити кваліфікацію, заклавши в її основу правило «гри на вибування». Суть її в тому, що через певний проміжок часу (кожні 90 секунд — у першій та другій частині кваліфікації, 60 секунд — у третій) зі змагання має вибувати найгірший за часом гонщик.
На папері все виглядало начебто й непогано, але коли в Австралії — на першому в сезоні Гран-прі — доля «поул-позишн» визначалася задовго (до кінця заключної відбіркової сесії залишалося більше чотирьох хвилин) до завершення кваліфікації, багато кому з учасників чемпіонату захотілося повернути старий формат.
Планувалося, що вже в Бахрейні, під час другого етапу ЧС-2016, змагатимуться за старими правилами, проте так швидко відкотитися до попередньої версії не вдалося.
Хай там що, як і у Мельбурні, кваліфікацію на трасі в Сахірі виграв пілот «Мерседеса». Так само не було рівних гонщикові цієї німецької «стайні» й у гонці.
І цікаво, що переможцем обох Гран-прі став не чинний чемпіон планети, британець Льюїс Хемілтон, а його партнер — Ніко Росберг. При цьому, з урахуванням трьох тріумфів наприкінці минулого року, в активі німецького гонщика «Мерседеса» серія з п’яти перемог поспіль.
А от у головних конкурентів «Мерса» — «Феррарі» — проблеми. І в Австралії, й у Бахрейні на їхніх болідах виходять з ладу двигуни. У Мельбурні посеред гонки запалав «червоний кінь» Кімі Райкконена, тоді як у Сахірі відмовилася працювати силова установка на машині Себастьяна Феттеля. Утім, попри неприємності технічного характеру, щоразу комусь із пілотів «Скудерії» вдавалося підніматися на подіум. «Ситуація неідеальна. Але взимку ми непогано підготувалися, ми робимо все можливе і знаємо, що ще можемо додати», — відзначив лідер «Феррарі» Себастьян Феттель, розуміючи, що саме від його команди очікують інтриги в перегонах. Наразі ж перевага «Мерседеса» виглядає просто космічною.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 2-й етап. Гран-прі Бахрейну. Траса «Сахір». 1. Росберг («Мерседес») — 1:33.34,696. 2. Райкконен («Феррарі») - +10,282. 3. Хемілтон («Мерседес») - +30,148. 4. Рікк’ярдо («Ред булл») - +1.02,494. 5. Грожан («Хаас») - +1.18,299. 6. Ферстаппен («Торо россо») - +1.20,929. 7. Квят («Ред булл»). 8. Масса. 9. Боттас (обидва — «Уїльямс»). 10. Вандорн («Макларен») - +1 коло.
Лідери загального заліку пілотів: Росберг — 50, Хемілтон — 33, Рікк’ярдо — 24, Райкконен, Грожан — 18, Феттель («Феррарі») — 15, Масса — 14.
Кубок конструкторів: «Мерседес» — 83, «Феррарі» — 33, «Ред булл» — 30, «Уїльямс» — 20, «Хаас» — 18, «Торо россо» — 11, «Форс Індія» — 6, «Макларен» — 1.