Якщо ви думаєте, що в багатій і ситій Європі не так багато людей, які харчуються їжею, яку викидають на смітник, ви глибоко помиляєтеся. Більше того, рух «фудшерінг» («обмін харчами», які тобі не потрібні і можуть зіпсуватися), набуває все більшої популярності по всій Європі.
Зародилася ця ідея не так давно в Німеччині. Почалося з того, що активісти-екологи підрахували, що за рік різні супермаркети в усьому світі викидають на смітник їжі із простроченим терміном придатності на суму в трильйон доларів. І почали збирати і викладати в інтернет інформацію, де що можна взяти просто так. Наприклад, на одному з сайтів, де зареєстровано близько 8200 користувачів, можна дізнатися інформацію про всі сміттєві контейнери Німеччини. Наприклад, там вам підкажуть, у якому контейнері Кельна можна знайти майже свіжі сосиски, а чай потрібної марки — на смітнику в Хемниці. Більше того — волонтери самі забирають таку їжу і безкоштовно роздають усім охочим у спеціальних точках, яких по всій Німеччині — близько 900.
Цим же шляхом пішла і Франція, де днями сенат на законодавчому рівні одноголосно підтримав рішення про заборону супермаркетам викидати або знищувати нерозпродану їжу. Віднині продуктові магазини площею понад 400 квадратних метрів зобов’язані укласти контракт з благодійними організаціями про надання їжі в дар. В іншому випадку їм загрожують штрафи в розмірі до 75 тис. євро або арешт на строк до двох років. За рахунок цього благодійні організації зможуть щороку видавати мільйони безкоштовних сніданків із продуктів, які викидалися на смітник (а за офіційною інформацією, у Франції за рік викидають близько 7 млн. тонн їжі, 11% з них — продуктовими магазинами). Аналогічна ситуація склалася і в Британії, де під кінець робочого дня продукти, в яких добігає термін придатності, продаються в десять разів дешевше.
На цьому тлі кадри російських бульдозерів, які їздять по головках сиру чи апельсинах, видаються варварством. Утім, як колись казали: два світи — два способи мислення.