Відомо, що Швейцарія має найрозвиненішу в світі систему громадського транспорту. А тепер у цій альпійській країні хочуть створити ще й вантажне метро для приватних речей громадян, повідомила швейцарська інформагенція swissinfo.ch. Цю ідею вважають одним із найамбітніших інфраструктурних проектів, які будь-коли обговорювалися у Швейцарії. Речі мають перевозитися у національній мережі вантажних перевезень підземного, повністю автоматизованого метро. Перше черга цього проекту може об’єднати міста Золотурн, Берн та Цюрих. Швейцарські ЗМІ вже встигли охрестити цей проект назвою Cargo Sous Terrain («Підземне вантажне метро»).
За реалізації в повному обсязі воно зв’язало б між собою всі ділові центри країни: від Санкт-Галлена — на північному сході країни, до Женеви — на крайньому заході. Проект грандіозний, але і вартість його реалізації така ж. Лише перша черга цього «метро» у районі міст Херкінген—Нідербіпп до Цюрiха обійшлася б у 3,5 млрд. франків, або 3,4 млрд. доларів. Проект розробляється у Швейцарії віддавна, зокрема і за підтримки державного бюджету, але реалізувати його планують за рахунок приватних інвесторів. На цю роль вже претендують найбільші у Швейцарії мережі супермаркетів Migros, Coop та Manor, національний телекомунікаційний концерн Swisscom, поштовий концерн Die Post, національна залізнична корпорація SBB та страхова компанія Mobiliar. Саме ці компанії вже розробили техніко-економічне обґрунтування проекту «підземного вантажного метро», що означає, що він не лише може бути реалізованим, а й рентабельним у найближчому майбутньому.
Перевезення вантажів буде здійснюватися на базі технології електромагнітної підвіски, середня швидкість руху потягів становитиме приблизно 30 кілометрів за годину. Влітку цього року Федеральна рада (уряд Швейцарії) прийме рішення про розробку спеціального законодавства, на підставі якого буде здійснюватися будівництво та експлуатація «вантажної підземки». Перша черга метро має запрацювати 2030 року.