В Уругваї щойно здали в експлуатацію міст, який проліг через дивовижно мальовничу лагуну Гарсон. Він з’єднує 25-тисячне місто Роча з 65-тисячним містом Мальдонадо на південно-східному узбережжі країни, які є столицями однойменних департаментів. У тому, що старенький підвісний міст на канатах на федеральній трасі № 10 замінили сучаснішим, не було б нічого дивного, якби не його форма, зазначає спеціалізований часопис Architecture («Архітектура»). Протяжність дорожнього полотна моста між двома берегами лагуни становить 323 метри, але його центральна частина виконана у вигляді кола радіусом 51,5 метра.
Нестандартну циркулярну конструкцію моста розробив уругвайський архітектор Рафаель Віньйолі, який постійно мешкає і працює в Нью-Йорку. Працюючи над проектом переправи, він міркував так: водії звично «проскакують» мости на своїх машинах на повній швидкості, не особливо звертаючи увагу на красоти за вікном машини. Але за наявності в центральній частині моста кільцевої «об’їзної» вони просто змушені пригальмувати та при цьому звернути увагу на вражаючу панорамну красу лагуни, через яку переїздять. Рафаель Віньйолі подбав і про звичайних туристів: міст обладнаний зручними пішохідними оглядовими доріжками.
2015 року кількість туристів, які відвідують цю країну Південної Америки, зросла на 5,5% у порівнянні з 2014 роком. Туристичне управління Уругваю очікує, що 2016 року туристичний потік зросте ще більше і сягне річної позначки 2,9 мільйона осіб. Значна частина туристів відвідує південь країни, включно зі згаданою лагуною Гарсон та головним морським курортом Уругваю — Пунта-дель-Есте, тому «круглий міст» обіцяє стати додатковою туристичною принадою.
Будівництво мосту тривало 12 місяців. Місцеві екологи спочатку протестували, оскільки лагуна є «раєм» для птахів та інших представників дикої природи. Але кінцевий результат задовольнив навіть їх. Хоча конструкція містить 450 тонн сталевих елементів, 40 тисяч метрів кабелів та тросів і 3500 кубічних метрів бетону, але виглядає легкою, такою, що ніби летить над водою. Віньйолі надавав особливої уваги складовій екологічної безпеки будівництва мосту, який веде до найкращих пляжів узбережжя Уругваю. Будівництво мосту обійшлося у доволі скромну суму — в приблизно 12 млн. доларів. Уявіть, у скільки б оцінили зведення такої конструкції наші чиновники-«зодчі»! Утім урядовці Уругваю також не дуже витратились, бо 10 млн. доларів на будівництво виділив аргентинський бізнесмен-меценат Едуардо Костантіні.