Дружба дружбою, а національні інтереси — понад усе. Таким принципом керується керівництво Міністерства транспорту Російської Федерації. І скільки б Володимир Путін не запевняв довірливого Леоніда Кучму про спільні інтереси Росії—України, але свої інтереси все-таки «інтересніші». Як повідомляє «Інтерфакс», Головний центр планування та регулювання потоків повітряного руху (ГЦПППР) видав звернення, в якому офіційно повідомив авіаційні влади країн СНД про припинення з 1 жовтня 2004 року аеронавігаційного обслуговування польотів національних авіакомпаній у російському просторі, якщо ті компанії не розрахуються з боргами. Найбільше винні Росії вірменські авіалінії — близько $ 6 мільйонів. Друге місце посідає Україна: понад $ 5 мільйонів заборгували російським авіаційникам 37 наших авіакомпаній. Пальму першості, стверджує російська сторона, серед них утримують «Авіалінії України» — 4,5 мільйона «зелених». Проте в «Авіалініях» спростовують таку інформацію. «Наразі наш борг «Росавіанавігації» не перевищує 146 тисяч доларів, — коментує повідомлення голова профкому ВАТ «Авіалінії України» Валерій Шепель, який наголошує, що мільйонні борги «Авіалініям» налітали 12 компаній, котрі раніше входили до підприємства. — Цієї суми було досягнуто минулого року внаслідок переговорів із російською стороною. Позаяк їхні авіакомпанії заборгували нам не меншу суму, то ми домовилися про взаємозалік». Тоді авіакомпанія, літаки якої здійснювали рейси на Москву, Новосибірськ та до Китаю, припинила польоти над російською землею.
Власне, обмеження польотів стосується лише компаній-боржників, які давно вже не літають над Росією, і авіалінії, що здійснюють російські рейси, до «чорного списку» не входять, тому на пасажирах це аж ніяк не позначиться, запевнили «УМ» у Державному департаменті авіаційного транспорту «Укравіатранс». Але насторожує інше — в Авіатрансі також здивовані такою постановкою питання з боку РФ. «З приводу заборгованості у нас тривали переговори з російською стороною, але вони вирішили прискорити події», — коментує прес-секретар голови департаменту Світлана Хачатурова. За словами пані Світлани, існує протокол намірів, де були розписані всі етапи зустрічей, і чергові перемовини планувалися на 11 жовтня. Світлана Хачатурова не змогла пояснити, з чим пов'язана така несподівана заява російського Мінтрансу. Але вона, вочевидь, змусила активізувати переговорні процеси, і наразі українська сторона намагається домовитися з росіянами про зустріч з приводу взаємних боргів, яка, за словами пані Світлани, має відбутися найближчим часом.