Амбіції та досвід

06.01.2016
Амбіції та досвід

Заводське багі «Пежо» добре себе проявляє на старті «Дакару»-2016. (з сайта www.dakar.com.)

Аби підтримувати інтерес до південноамериканського «Дакару» на найвищому рівні, його організатори щоразу змінюють маршрут наступної гонки. Провідне й визначальне місце Аргентини в цьому марафоні не обговорюється, натомість назви інших країн, територією яких прокладають маршрут «Дакару», постійно змінюються. Планувалося, що в 2016 році легендарний ралі-рейд приймуть Аргентина, Чилі, Болівія та Перу.

Але через форс-мажорні обставини від своїх обіцянок зустріти гоночний караван відмовилися спочатку чилійці, а згодом — і перуанці. Справа в тому, що наприкінці минулого року на обидві країни випала неймовірно велика кількість опадів, котрі викликали значні зсуви ґрунту, призвели до масштабного розливу річок та інших катаклізмів. Відтак петлю довжиною майже 10 тисяч кілометрів організаторам довелося оперативно «вкручувати» в територію однієї лише Аргентини. Болівія, яка в минулі роки приймала не більше одного етапу за весь марафон, цього разу «розщедрилася» на три з 13 спецділянок, які були заплановані на «Дакар»-2016.

Щоправда, й ці плани організаторів були підкореговані надзвичайними подіями.

Уже в стартовий день гонки через криваву аварію за участі джипа китайської гонщиці-дебютантки довелося скасувати пролог. Проведенню першого повноцінного етапу завадила злива. Котра також змусила оргкомітет скоротити довжину другої бойової ділянки. Хай там як, але саме на основі часових результатів, показаних гонщиками на урізаному майже вдвічі маршруті №2, сформувалися перші обриси проміжного протоколу.

Відтак лідерство у заліку мотоциклістів захопив австралієць Тобі Прайс на «КТМ». Щоправда, його перевага над суперниками зовсім мізерна. Одразу троє опонентів — португалець Фарія, француз Дукло та австрієць Волкнер — програють йому менше двох хвилин. Цікаво, що переможець двох останніх мотоциклетних «дакарів» — іспанець Марк Кома — на цьогорічному марафоні тестує себе в новій ролі, виконуючи обов’язки спортивного директора багатоденного ралі. Після того, як китаянка Го Мейлін під час прологу, вилетівши з траси, спричинила травмування десяти уболівальників, Кома закликав гонщиків «Дакару» бути пильнішими в місцях масового скупчення глядачів.

А спостерігати на цьогорічному рейд-марафоні є за чим. Факт появи серед учасників «Дакару» легендарного французького раліста Себастьяна Льоба — сам по собі визначальний епізод. Якщо ж зауважити, що дев’ятиразовому чемпіону світу з класичного ралі на аргентино-болівійському марафоні протистоятимуть зубри «дакарів» — Стефан Петерансель, Карлос Сайнс, Нассер Аль-Аттія, то підвищений глядацький інтерес до цьогорічних перегонів виглядає цілком зрозумілим. От тільки не зовсім зрозуміло, чи зможуть старожили «Дакару» приструнити амбіційного Льоба, котрий уже з перших кілометрів дистанції почав демонструвати реактивну швидкість. «У середині спецділянки я застряг у багнюці, але мені пощастило вилізти з неї. У той момент я не вірив, що зможу виграти етап. Коли я наздоганяв інших, усе було на межі. Я трохи нервував, але, в підсумку, все вдалося», — зазначив Льоб.

Уже традиційно поруч із зірковими екіпажами, котрі представляють потужні заводські команди, змагаються й «напіваматорські» колективи. Один із них — казахсько-український тандем Андрія Череднікова та Дмитра Цира, які їдуть на своєму «Форді». Після другого етапу у загальному заліку вони посідають 33-тю позицію, програючи лідерові Себастьяну Льобу на «Пежо» більше 37 хвилин. У класі вантажівок лідерство захопив екіпаж голландця Ганса Стейсі на «МАНі», а найкращий час серед квадроциклістів наразі має чилієць Ігнасіо Касале.