Парад даремних покупок

30.09.2004

      Двері всіх шаф і комор не зачиняються від усілякого барахла, що без діла припадає пилом, — знайома картина. І не лише в нас, а й, скажімо, в Британії, де накопичення в загашниках непотрібних, але при цьому досить дорогих речей стало ледь не національною хворобою. Як повідомляє лондонська газета «Дейлі телеграф», на Туманному Альбіоні навіть провели масштабне опитування, присвячене даремним покупкам, аби з'ясувати їх суть і сенс.

      Отже, будинки англійців, як виявилося, забиті насамперед дорогими побутовими електроприладами, більшість яких господарям «до лампочки». Загальна сума витрачених на них даремно грошей, за зізнанням покупців, перевищує п'ять мільярдів доларів! Найпоширеніша з безглуздих покупок — пристрій під назвою «джакузі для ніг»: ванночку з повітряним масажем під впливом реклами придбала кожна п'ята британська сім'я. На другому місці — міні-пекарня (возитися з тістом для того, аби власноруч випекти хлібину, тоді як у найближчій крамниці лежить кількадесят сортів випічки, британцям ні до чого). Далі, як не дивно, йде тостер для приготування гарячих бутербродів, а замикають почесну п'ятірку непотребу електричний ніж та фондюшниця (прилад для приготування страв із розплавленим сиром).

      На думку соціологів, винні у цій проблемі інтернет і телемагазини — спробуй не купи якийсь чудо-міксер, якщо про нього по десять разів на день із таким захватом розповідають телепродавці!

      Але не тільки телебаченням живе сучасна людина. Це зрозумiв мешканець Берліна Майкл Кюн і вирішив створити не віртуальний, а цілком реальний магазин дорогих, смішних і непотрібних речей. Його клієнти, природно, теж поповнять лави «барахольщиків», але обійдеться це їм у солідну копієчку. Оскільки над колекцією нового бутіка працювали дев'яносто дизайнерів, коштуватимуть зайві дрібнички від гера Кюна чимало. Зате покупці будуть задоволені: завітавши до оригінальної крамниці, вони зможуть придбати, скажімо, ручну гранату й гігієнічний тампон на золотому ланцюжку із логотипами «Шанель», сукні, які не знімаються з вішалок і вигадані спеціально, щоб прикрашати гардероб, сумки у формі улюбленої частини власного тіла (виготовляються на замовлення) — від грудей і живота до дупи тощо.