Із «молочкою» — до Китаю

08.12.2015
Із «молочкою» — до Китаю

Китайських малюків призвичаять до смачного українського молока.

Державна служба статистики прогнозує, що нинішнього року виробництво молочних продуктів в Україні скоротиться на 48 тисяч тонн — до 10,7 мільйона тонн. Українці почали менше споживати молока, а компенсувати втрату ринку Росії вітчизняним компаніям доволі складно. Втім переробники молока роблять усе, щоб триматися на висоті. В першу чергу — намагаючись скласти достойну конкуренцію на традиційних ринках «молочки». Або і власноруч створюючи такі ринки в місцях, раніше безперспективних.

Чому ні?

«У Китаї не заведено пити молоко!» — нарікала дочка, розпочавши навчання в міжнародному університеті у Шеньчжені. За кілька тижнів радісно повідомила: «Знайшла в студмістечку адресу українки, яка налагодила тут виготовлення йогуртів і сирів!» Звісно, в підприємливості наших громадян ніхто не сумнівався. Але чому ж самим китайцям не до смаку молокопродукти? Виявляється, все не так безнадійно. І наші підприємливі переробники молока вже знайшли підхід і до мешканців Піднебесної, які з цікавістю відкривають особливості зарубіжного харчування. Як розповідає Маріанна Глотова, директор із маркетингу та стратегії групи компаній «ТЕРРА ФУД», вони знайшли вдячних споживачів і в країні, яка раніше не розуміла принад молокопродуктів:

— Для будь-якого українського виробника Китай є країною з великим експортним потенціалом, що динамічно розвивається. Жителі Піднебесної все більше хочуть споживати молочні продукти європейської якості, якісні та безпечні. Це стосується не тільки молока чи сухої сироватки. Китай у захваті від українського вершкового масла та сиру. Експорт до Китаю — це нові робочі місця, інвестиції в економіку та розвиток агрокомплексу України. Ми вже експортуємо до Китаю суху молочну сироватку, плануємо постачати молоко та іншу нашу молочну продукцію з тривалими термінами зберігання (UHT). Чому молоко? Всі чудово розуміють, що основними споживачами молока є діти. У цьому році влада Китаю скасувала політику однієї дитини в сім’ї, яка діяла більше 35 років. Для виробників це прямий сигнал найближчого зростання споживання молочної продукції жителями Китаю. Статистика говорить, що не було б цієї заборони, жителів Китаю було б більше на 400 млн. чоловік. Колосальний приріст населення — більше 10 мільйонів осіб на рік, і всі вони — потенційні споживачі молочної продукції. Але кинути все і переорієнтуватися на експорт продукції до Китаю не вийде в українських виробників iз багатьох причин. Одна з них — це жорстка перевірка місцевими службами для отримання допуску на ввезення продукції в країну. Китай не поспішає цілком та повністю відкривати для всіх бажаючих свої кордони. Кожен виробник отримує дозвіл на ввезення конкретних категорій. На сьогоднішній день наша компанія отримала дозвіл експортувати лише суху молочну сироватку. Проходимо сертифікацію для отримання дозволу на ввезення в Китай іще кількох категорій продукції. Поставки здійснюються за замовленням китайських комерційних компаній.

Формувати ринок

Україна активно розширює наші експортні кордони. Як повідомляє сайт Agravery, тільки «ТЕРРА ФУД» експортує продукцію вже до 40 країн. Їхні молочні продукти купують у Йорданії, Казахстані, В’єтнамі, Ізраїлі, низцi країн Африки. Безумовно, ринок Європи теж дуже цікавить. Для українського виробника потрапити на нього стало великим успіхом. Нашу продукцію починають упізнавати на полицях магазинів у багатьох країнах світу, а якість і смак української «молочки» отримують високі оцінки. Експортні підприємства працюють за міжнародними стандартами та європейськими системами менеджменту. Наприклад, уже більше семи років роблять одні з кращих у Європі молочні суміші для шейків і морозиво для «МакДональдз» в Україні, Молдові, Азербайджані та Грузії. Це близько 4000 тонн молочних сумішей на рік.

  • І хліб, і до хліба

    Станом на 23 травня, за інформацією прес-служби Мінагрополітики, ярі зернові та зернобобові культури з кукурудзою при прогнозі 7,3 млн. га посіяли на площі 7 млн. га, суттєво перевершивши минулорічні показники. >>

  • Японський трактор у лізинг

    Як свідчить моніторинг ринку останніх років, найбільшою популярністю в українських аграріїв сьогодні користується техніка виробництва США. І рiч не тільки в тому, що засновника всесвітньо відомої компанії «Джон Дір» наші фермери сприймають як свого рідного інженера-емігранта Івана Козу. Американська техніка справді добре зарекомендувала себе в полях України. >>

  • Аграрна арифметика

    Міністерство аграрної політики і продовольства України сформулювало ключові напрями, за якими найближчим часом відбуватиметься реформування галузі. Комплексний стратегічний план, в основу якого їх і покладено, отримав назву «3+5». >>

  • Наша риба впіймала шхуну

    Апеляційний суд Одеси минулого тижня виніс остаточне рішення про конфіскацію на користь нашої держави турецької рибопромислової шхуни ZOR та близько п’ятнадцяти кілометрів сіток — знаряддя лову. Шхуна назавжди залишається в Україні. >>

  • Росіяни хочуть солі?..

    Росспоживнагляд дозволив українському державному підприємству «Артемсіль» відновити постачання солі до Росії. Очікується, що підприємство постачатиме до Росії 170 тисяч тонн солі щороку. Росспоживнагляд повідомив Федеральну митну службу про допуск продукції з 10 травня. >>