Чим більше у нас буде моди, тим краще її навчаться робити, я думаю так. ІІ Міжнародний фестиваль моди «Київський подіум» зібрав під дашком слова «фестиваль» усі можливі задоволення — шоу, конкурси, покази колекцій українських і зарубіжних дизайнерів, виставку продукції вітчизняних фабрик, шоу-рум, і навіть самостійні конкурси — конкурс однієї сукні «Кришталевий силует» і конкурс моделей Ford Models Supermodel of the World — «домовили» провести в рамках фестивалю. Звичайно, чим більше на себе береш, тим більше ризику не вслідкувати за всім, тому рівень фестивалю коливався від min до max, дизайнери світового рівня показувалися поруч із геть самодіяльними і відверто школярськими колекціями. Зате гості «Київського подіуму» були справді іменитими — авангардист № 1 світової моди Пако Рабан й історик та теоретик моди, колекціонер, дизайнер, людина-мода Олександр Васильєв.
Два дні всі салони краси Києва були переповнені — світські дами готувалися протиставити колекціям і дизайнерам свої знахідки з нутрощів власних гардеробів. Київський бомонд, представлений дружинами і подругами найбагатших і найвпливовіших чоловіків столиці, два дні терпляче відсидів у Національній опері майже в одному складі, без запасних. У суботу журі під керівництвом Пако Рабана оцінювало конкурс круїзних колекцій «10х10», в якому 10 відомих українських дизайнерів представляли лаконічні колекції з 10 одиниць на тему фешенебельного морського чи океанського круїзу, в умовах якого прийнято перевдягатися з найменшої нагоди, мати розкішні наряди на всі випадки життя — вечірні прийоми, виходи на берег у кращих курортних містах, концерти. У конкурсі взяли участь Вікторія Краснова, Оксана Караванська, Олександр Гапчук, Олексій Залевський, Діана Дорожкіна, Сергій Єрмаков, Крістіна Гусіна, Анна Бабенко, Айна Гассе й Анна Бублик. Не знаю, хто з дизайнерів був у правдивому круїзі, але їхнi уявлення про цю традиційну форму ярмарку марнославства виглядали забавно. Шкода, що я дізналася про цей конкурс занадто пізно, iнакше могла б порекомендувати дизайнерам прочитати роман Франсуази Саган «Жінка в гримі», події якого розвиваються на тлі елітного круїзу. «Хоча Едма Боте-Лебреш уже протягом дванадцяти років публічно визнавала, що їй за 50, одягнена вона була по-молодіжному, в костюм кольору тетеревиного крила, а на голові у неї був білий тюрбан: ансамбль цей підкреслював її виняткову худобу, трохи конячі риси її обличчя, і мигдалевидні випуклi очі, все те, що вона дозволяла називати «аристократичним образом»... А Чарлі Болленже в цей час виймав із багажника неймовірну кількість валіз із чорної шкіри з невиразною маркіровкою «Б. Л.», прекрасно знаючи, що 9/10 цього вантажу належить Едмі, а не Арману»... Покійниця Франсуаза добре зналася на яхтах і круїзах, її стилю і точності деталей варто довіряти безповоротно. А Крістіна Гусіна, приміром, черпала натхнення з фільмів: «Там були шикарні яхти, шикарні жінки, і наскільки я розумію, тут немалу роль має відігравати засмага, у мене колекція була максимально відкрита і така, що речі займають мало місця, я принесла її сама, сама розвісила і сама дівчат одягла. Оскiльки мені повідомили про конкурс за тиждень до показу, було мало часу для того, щоб підготуватися, я зробила максимум, що могла, і в принципі в моєму розумінні це була круїзна колекція. Я її шила спеціально для конкурсу і майже сама, бо всі мої дівчата зайняті підготовкою колекції до «Сезонів моди», плюс робота з клієнтами. Коли я почула про конкурс за місяць до того, я собі уявила, що б я могла показати, у мене були ідеї, але, на жаль, дізналася про свою участь занадто пізно, у зв'язку з цим використала тканину, яку максимально зручно кроїти, в цій колекції мінімум швів». Крістіна Гусіна зробила ставку на ідеальне молоде засмагле тіло, тому її чорні асиметричні сукенки-міні з малиновими і зеленими деталями могли б собі дозволити тільки дуже впевнені у своїй зовнішності жінки. Анна Бабенко, наприклад, і Айна Гассе виокремили із своїх сезонних колекцій по 10 моделей і продемонстрували їх у конкурсі, жінка у Вікторії Краснової не бачить великої різниці між круїзом і життям, тому вірна собі. Діана Дорожкіна наповнила валізу дами, яка збирається в круїз, корсетами, шкірою і жуками-сонечками, чорно-червона гама і старанне оформлення колекції сподобаються аффектним дамам. Іронічною і легкою вийшла колекція у Оксани Караванської, міс із квитками на круїзний лайнер — трохи неуважна і розгублена особа — вона запхнула у свою червону валізку сукню, яку не встигла дошити, білу сукню із прозорими контурами листочків і зшитий із таких же білих листочків ажурний жакет, купальник і шубку, і багато дивакуватих екстравагантних речей. Дві гламурні колекції показали Олександр Гапчук і Сергій Єрмаков. У Гапчука — ласкавий і ніжний шовк диктував плавні лінії і жіночні силуети, але й слухняно повторював модні тренди. Зеленувато-салатовий, колір фуксії, рожевий, золотий, фіолетовий — кольори ніжать око, на таку жінку не можна не звернути увагу. А Сергій Єрмаков готував до круїзу королівську особу, яка терпіти не може конкуренції і підбирає собі гардероб, щоб бути поза нею. Під новий хіт Мадонни «Голлівуд» по подіуму дефілювали моделі в мікрошортах, оздоблених коштовним камінням, у свитках, гофрованих, інкрустованих і щедро оздоблених, у накидках, що втаємничують, і вечірніх купальниках-комбідресах, в елегантних і розкішних сукнях. Словом, для кожного, хто знається або думає, що знається на моді, було очевидним лідерство трьох дизайнерів — Гапчука, Караванської і Єрмакова, й інтрига полягала лише в тому, як розподіляться перші три місця, точніше, хто займе першу сходинку п'єдесталу, бо той перший мав поїхати від опери на власному «Рено», який зафондували спонсори. Отже, третє місце посіла Оксана Караванська, друге виборов Олександр Гапчук, а на «Рено» поїхала... Діана Дорожкіна. Дуже часто такі призи як автомобіль у нашій традиції робляться «під когось», тут можна зрозуміти Пако Рабана, який заслужив роль весільного генерала і може з повним правом збирати свої етнографічні враження по світу, Пако Рабану все по барабану, але по-перше, неприємно, що метр так розкидається своїм ім'ям , а по-друге, образливо за наших відомих і талановитих дизайнерів, яких принизили ролями статистів. Мода не спорт, кращого визначають за сумою суб'єктивних смаків, та чомусь частина людей зі смаком вийшла із зали, коли оголосили результати конкурсу, і дизайнери-учасники просто відмовлялися коментувати ситуацію, мовляв, усе зрозуміло. Причому Діана Дорожкіна — хороший дизайнер, і її четверте місце було законним, правда, між трьома першими і четвертим — великий відрив, такий як між натхненним професіоналізмом і холодним, вивіреним ремісництвом.
Неприємний осад від конкурсу «10х10» «виправив» конкурс однієї сукні «Кришталевий силует», на якому Гран-прі виборола фінальна сукня Сергія Єрмакова «Вікторія», і це рішення журі зал зустрів оваціями. Модна тусовка доволі обмежена і просунута, тому тут не може бути закулісних речей. Голова журі російський парижанин Олександр Васильєв, який безупинно гортав перед телекамерами свою нову книжку «150 років модній фотографії», свою репутацію в даному випадку не підмочив. До речі, сім переможців конкурсу «Кришталевий силует» — лауреати перших трьох премій у номінаціях «Прет-а-порте де люкс» і «Фентезі» і володар Гран-прі — відпочиватимуть у люксових єгипетських готелях мережі «Савой».
У рамках «Київського подіму» пройшли повнометражні покази колекцій Лілії Пустовіт, Анни Бабенко, Роксолани Богуцької, російських дизайнерів Андрія Шарова і Альони Ахмадуліної. Ахмадуліна з сіро-бежево-чорною «моцартівською» і «пітерською» колекцією потішила стриманих жінок із підвищеним почуттям модної елегантності, а колекція NB Pustovit, цікава поєднанням шовку, трикотажу і хутра, — це наша фірмова відповідь французьким лейблам. Усі вже звикли, що метрів світової моди завжди приємно вражає трендовість і власний почерк Лілії Пустовіт. Збірну колекцію металізованих суконь Пако Рабан показав під саунд-трек групи ВВ. Мінімалістичні силуети суконь, які вражали приємним кольоровим поєднанням, бездоганністю виконання і незвичайними матеріалами, моделі демонстрували під українську народну пісню «Ти ж мене підманула». Рожеві, салатові, блакитні, золотисті наряди з геометричними малюнками і кришталеву сукню Пако Рабана київські глядачі викупали в аплодисментах. Дивно, що Пако Рабан створює одяг із таких жорстких матеріалів, а жінка в ньому виглядає жіночно, до речі, кутюр'є заявив, що не любить дизайнерів, які роблять із жінки посміховисько і одяг Гальяно доречніший у вар'єте або цирку, ніж на подіумі.
У неділю у виставковому центрі на Броварському шосе вітчизняні фабрики виставляли свою продукцію — для байєрів, оптових покупців, а моя приятелька сказала, що більшість цих марок вона знає по виставках українських товаровиробників. Скоро продукцію вітчизняного легпрому можна буде побачити в мережі супермаркетів TUSO, зроблених за образом і подобою Neckermann, «Маркс і Спенсер», де на 20000 квадратних метрів можна буде купити доступні й якісні речі на 90% вітчизняного виробництва. Також на шоу-румі можна було придбати за 40$ пояс хакі від Залевського чи трикотажну сукню від Крістіни Гусіної.
ІІ міжнародний фестиваль моди завершився, він вписав у контекст київського модного життя ще кілька прізвищ модних «первачів», а за півтора тижні на нас чекають «Сезони моди». Напружений осінній графік, я згодна.