На зліт — «ЮТейр» і «Атласджет»?

21.10.2015
На зліт — «ЮТейр» і «Атласджет»?

Турецька компанiя «Атласджет» напрочуд вчасно вирiшила вiдкрити свою дочiрню компанiю в Українi: найбiльш прибутковий мiжнародний рейс, ймовiрно дiстанеться саме їй. (з сайта apron24.com.)

Наступна неділя буде цікавою для українців не лише результатами місцевих виборів. Цього дня авіакомпанії завершують так званий період літньої навігації. Отже, припиняються прямі польоти між українськими та російськими аеропортами. Станом на сьогоднішній день пряме авіаційне сполучення після 25 жовтня скасовується повністю. Але з’явився шанс, що сторонам вдасться домовитися — і літаки принаймні двох компаній курсуватимуть за цими маршрутами. Москва, яка ще недавно бундючно заявляла про цілковите закриття своїх летовищ для українців, учора запросила мирову.

«Державна авіаційна служба та Міністерство інфраструктури України готові до переговорів iз Федеральним агентством повітряного транспорту РФ із питань авіасполучення між країнами», — підтвердив неофіційну спершу інформацію на своїй сторінці у «Фейсбуці» міністр інфраструктури Андрій Пивоварський. За його словами, Державна авіаційна служба України отримала листа від «Росавіації» з пропозиціями провести переговори. «І Мінінфраструктури, і Державіаслужба до цього готові. Час, місце їх проведення та склад української делегації повідомимо додатково», — додав міністр.

Якщо перемовини завершаться успішно, то наприкінці жовтня україно-російська «повітряна війна» завершиться сценарієм, про ймовірність якого ще на початку міждержавного протистояння говорили аналітики. Іншими словами, буде обрано дві компанії, які і розділять квоти на міжнародні польоти. Кандидат на цю роль із російської сторони є тільки один. Це компанія «ЮТейр», яка не здійснювала польоти до незаконно анексованого Криму і тому не підпадає під українські санкції.

Неофіційно пропозиція «залишити двох» лунала із самого початку конфлікту. «ЮТейр» був майже певен, що він залишиться на маршруті і навіть планував збільшити частоту польотів. Проте Москва від компромісу відмовилася, і «ЮТейр» залишився за бортом. Але, схоже, що ненадовго — «Росавіація» вирішила пролобіювати його інтереси.

Вибір же ж української компанії-перевізника є питанням політичним. Юридично такі польоти може здійснювати, як наш національний перевізник «МАУ», так і будь-яка з існуючих в Україні компаній: «Дніпроавіа», «Мотор-Січ» тощо. Адже всі вони не порушували ні законодавства Російської Федерації, ні будь-яких міжнародних норм. А заборона «Росавіації» де-юре нічим не мотивована і є лише так званою дзеркальною відповіддю на українську заборону.

Із самого початку можна було здогадатися, що на лінію не допустять «МАУ», враховуючи складні стосунки керманича РФ і головного акціонера нашого перевізника. А також низку інших компаній, структура власності яких чимось нагадує розподіл акцій у нашій компанії. Джек-пот, втім, ймовірно випаде компанії «Атласджет-Україна» — українській «дочці» турецького лоукоста «Атласджет». Саме вона звернулася до «Росавіції» з проханням відкрити три рейси: «Київ—Москва», «Одеса—Москва» і «Київ—Санкт-Петербург». «ЮТейр» же планує два рейси: «Львів—Москва» і «Київ—Москва».

У коментарі «Інтерфаксу» «Атласджет-Україна» підтвердила, що вони є офіційно призначеним авіаперевізником із боку України і мають право на експлуатацію маршрутів до Російської Федерації. «Ми проти рішень, які шкодять інтересам України і переконані, що Державна авіаційна служба на перемовинах із РФ не йтиме на сумнівні компроміси заради допуску «Атласджет-Україна», як і будь-якої іншої компанії, до польотів до Росії, — сказали в авіакомпанії. — Проте, якщо згоди буде досягнуто, ми готові забезпечувати пряме сполучення між Україною та Російською Федерацією».

А ТИМ ЧАСОМ...

Про «Трансаеро» — тільки хороше!

Один із фігурантів українського санкційного списку — російська авіакомпанія «Трансаеро» — скасовує із 21 жовтня 75 своїх рейсів. Як повідомлялося раніше, фінансові проблеми у компанії виникли вже давно, а кілька тижнів тому було оголошено, що клієнтів збанкрутілої компанії, котрі придбали квитки з вильотом до грудня, перевозитимуть «Аерофлот» і «S7» (колишня «Сибір»). Хто купував на віддаленіші дати, зможуть отримати свої гроші через суд після процедури банкрутства. А таких, треба розуміти, буде чимало: загальна сума боргу авіакомпанії становить 280 млрд. рублів.