Якщо дитину до сну проводжає батько, читаючи на ніч казку, малюк розвивається більш гармонійним і творчим. Значно більше, ніж якби казку сину чи доньці читала мама... Такого висновку дійшли вчені Гарвардського університету (США).
Дослідження виглядало таким чином: психологи попросили татусів і мам читати своїм дітлахам казки на ніч упродовж року. Відтак наприкінці цього відтинку часу вчені оцінили досягнення дітей і з’ясували, як відрізнявся процес читання на ніч у чоловіків і жінок. Виявилося, що підхід батька і матері до читання книжки малюку — різний. Мама, коли читає казкову історію, спонукає дитину відповідати на конкретні питання. Скажімо — «скільки морквинок з’їв зайчик?». А тато акцентує увагу на абстрактних питаннях. Наприклад: «Який довгий хвіст у цієї ящірки! Чи не такої ж довжини мотузку ми вчора прикріпили з тобою на твоєму ігровому майданчику?» Такий підхід до спілкування заохочує дитину до творчого сприйняття дійсності, стимулює мислення малюка, кажуть дослідники, а захоплений «грою обговорення» малюк покращує і свої мовні навики.
Елізабет Дуурсма, автор дослідження, вважає: «Вплив, який справляє читання на ніч батьком, — неоціненний, особливо якщо чоловік починає це робити, коли дитині виповнилося два роки». Традиційно книжку на ніч дітям читають мами. Можливо, тому діти уважніше слухають і більше зосереджені, коли їм читає батько. Для дітей така ситуація — особлива», — переконана Елізабет Дуурсма.
Експерт у галузі виховання Джастін Коулсон додає, що сам «процес читання сприяє збільшенню словникового запасу дитини. І коли мама чи тато поруч, дитина почуває себе затишно, в безпеці. Це позитивно впливає на здатність дитини до навчання».
Дослідники також дійшли висновку, що регулярне читання дітям на ніч покращує їхні стосунки з батьками, а також підвищує академічну успішність молодших школярів.
Цікаво, що до навчання і кар’єри дітей більше мотивують активні татусі, які надихають їх своїм ентузіазмом і наполегливо пояснюють сину чи доньці, чому вони мають добре вчитися і працювати. Таку думку висловлюють дослідники, провівши широкі опитування цільової аудиторії.