У автомобільного світу Гран-прі Японії ще довго асоціюватиметься з трагічною катастрофою боліда французького гонщика Жуля Б’янкі, яка змусила організаторів «королівських» перегонів серйозно підвищити вимоги до заходів безпеки, й зокрема на трасі «Сузука». Після тієї аварії, яка призвела до смерті 25-річного пілота «Маруссі», на своїй домашній трасі японці суттєво покращили дренаж, змінили конфігурацію деяких небезпечних поворотів.
Минулого уїк-енду обидва нововведення стали в нагоді пілотам «Ф-1». Дощ, хоч і докучав гонщикам під час п’ятничних вільних заїздів, серйозних неприємностей їм не приніс. Так само, завдяки добре зробленій «пастці», без наслідків для життя завершився виліт iз траси росіянина Даніїла Квята на останніх секундах кваліфікації. Намагаючись показати якомога кращий час, в одному зі швидкісних поворотів другий пілот «Ред булла» припустився, за його ж словами, дитячої помилки — виїхав на траву двома колесами. Далі була доволі неприємна картина — удар некерованого боліда в гумовий відбійник та його кульбіт після зустрічі з перепоною. На щастя, постраждав лише «залізний кінь» росіянина. «Розпач від невдачі сильніший, ніж біль», — заявив згодом гонщик «Ред буллу», зумівши навіть узяти участь у недільній гонці. Щоправда, підбиваючи її підсумки, керівник «биків» Крістіан Хорнер забажав якомога швидше забути цьогорічний японський Гран-прі.
А от для лідера чемпіонату, британця Льюїса Хемілтона, гонка на «Сузуці» принесла масу позитиву, хоча раніше в Японії йому жодного разу не вдавалося перемагати. У кваліфікації Хем став другим, програвши за швидкістю парнеру по «Мерседесу» Ніко Росбергу. Утім сама гонка краще вдалася Льюїсу. Уже в її дебюті чинний чемпіон світу зміг вийти в лідери, змусивши, як часто траплялося на попередніх етапах, свого напарника боротися з Феттелем за друге місце на подіумі. «Якби після піт-стопу мені вдалося виїхати перед Росбергом, думаю, я зміг би до фінішу утримати другу позицію», — розмірковував після гонки лідер «Феррарі». Утім повторити в Японії хоча б частково успіх Сінгапуру «Червоній стайні» не вдалося. Продуктивно попрацювавши над помилками попереднього Гран-прі, на якому, нагадаємо, вперше в сезоні жоден із пілотів «Мерседеса» не потрапив на подіум, на «Сузуці» Хемілтон та Росберг зробили черговий дубль. «Приємно знову зайняти дві верхні сходинки підсумкового протоколу — сьогодні таке враження, немов це сталося вперше», — зазначив очільник «Мерса» Тото Вольфф.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 14-й етап. Гран-прі Японії. Автодром «Сузука» (53 кола, 307,741 км). Залікова десятка. 1. Хемілтон — 1:28.06,508. 2. Росберг (обидва — «Мерседес») — відставання 18,964 сек. 3. Феттель — +20,850. 4. Райкконен (обидва — «Феррарі») — +33,768. 5. Боттас («Уїльямс») — +36,746. 6. Хюлькенберг («Форс Індія») — +55,559. 7. Гросжан — +1.12,298. 8. Мальдонадо (обидва — «Лотус») — +1.13,575. 9. Ферстаппен — +1.35,315. 10. Сайнс (обидва — «Торо россо») — +1 коло.
Загальний залік: 1. Хемілтон — 277 очок. 2. Росберг — 229. 3. Феттель — 218. 4. Райкконен — 119. 5. Боттас — 111. 6. Масса («Уїльямс») — 97. 7. Рікк’ярдо — 73. 8. Квят (обидва — «Ред булл») — 66. 9. Гросжан — 44. 10. Перес — 39. 11. Хюлькенберг (обидва — «Форс Індія») — 38. 12. Ферстаппен — 32. 13. Наср («Заубер») — 17. 14. Мальдонадо — 16. 15. Сайнс — 12. 16. Алонсо («Макларен») — 11. 17. Ерікссон («Заубер») — 6. 18. Баттон («Макларен») — 6.
Кубок конструкторів: 1. «Мерседес» — 506. 2. «Феррарі» — 337. 3. «Уїльямс» — 208. 4. «Ред булл» — 139. 5. «Форс Індія» — 77. 6. «Лотус» — 60. 7. «Торо россо» — 44. 8. «Заубер» — 26. 9. «Макларен» — 17. 10. «Манор» — 0.