Цього разу серед аудиторії показу нової колекції «Відіван» були не лише глядачі, а й регіональні баєри, які приїхали, щоб відібрати нові моделі для відіванівських магазинів, що відкрилися в цьому році в багатьох малих і середніх містах України. Ймовірно, тому показ колекції часами нагадував святковий концерт. Зірка української сцени Ірина Білик, котру з маркою «Відіван» пов'язують давні дружні стосунки, проспівала гостям невеликий концерт у супроводі, як завжди, запальних номерів «Арт-класик балету». Показували акробатичні етюди та інші концертні номери. Але й сам показ виглядав, як невеликий спектакль.
Утім набагато важливіше за форму були тенденції, які відобразив показ. Колекція «Відіван» нового сезону відображає, можна сказати, принципові зміни у відношенні наших співвітчизників до одягу: в очах українських покупців довговічність перестала бути головною й інколи єдиною характеристикою виробу. Більше того, український споживач почав купувати одяг на сезон і, відповідно, висувати до нього нові вимоги, в тому числі естетичні.
Цим негайно скористалися дизайнери «Відіван» і запропонували на осінь-зиму 2004—2005 моднішу, трендову колекцію. У ній використовуються цікавіші, часто ексклюзивні тканини — можливо, не такі довговічні, зате якісні й ефектні. Значно багатшою стала кольорова гама колекції, особливо це помітно в моделях осінньо-зимового сезону, де традиційно були затребувані переважно чорний і синій кольори. Нарешті, загальний вигляд моделей став сучаснішим. Традиційний крій поступається більш приталеному силуету, завдяки якому речі сидять краще. Зміни зачепили і фасони — самі вироби наблизилися до дизайнерських. З'явилось багато додаткових декоративних елементів, розрахованих не на функціональне використання, а на створення загального враження від одягу.
Особливо вдалим, безперечно, був блок верхнього одягу. При пошиві пальто, силуети яких стали значно приталенішими, були використані нові, нетрадиційні для вітчизняних пальто тканини: замість звичайної пальтової — вовняні тканини з ефектом твіду (коса смужка) і «ялинка», а також дуже актуальні в цьому сезоні вельвет і твід, які знову стають фаворитами світових подіумів. Твідові пальто — довгі і короткі — виглядали просто перфектно, особливо під «снігом», який пішов на подіумі. А в поєднанні з «важким димом», який заповнив сцену, моделі трьох оригінальних укорочених пальто — «бушлат військово-морського піхотинця»(двубортне пальто з глибоким запахом, декороване металевими гудзиками), «френч» із застібкою-«блискавкою» (подовжена «косуха» з коміром-стійкою); і куртка в ковбойському стилі з багатьма кишенями, металевими блискавками і відстрочками, — виглядали навіть якось по чайльд-гарольдівськи.
До речі, три останні моделі пошиті не на фабриках, а в ательє «Відіван», що забезпечує їм відмінну якість і прекрасну посадку по фігурі. Чудовим доповненням до пальто і курток були грубі светри приємного «домашнього» плетіння. Вони не тільки гарно виглядали, а й мали прекраснi тактильнi властивостi, так що їх можна носити просто на голе тіло.
Тонкий трикотаж — спортивний і класичний, нарядні «ковбойські» сорочки і, звичайно ж, класичні костюми — в цьому сезоні не на 3, а на 2 гудзики — словом, колекція була, як завжди, повною, різноманітною і дійсно свіжою. Не залишалось сумніву, що якщо покупці «дозволять», дизайнери «Відіван» будуть створювати не просто модні, а й ультрамодні колекції, які нічим не поступаються кращим європейським маркам.
Оксана ПЕТРЕНКО.