«Великий повернувся. «Феррарі», вперед!» — кричав у радіоефірі керівник «Скудерії» Мауріціо Аррівабене, вітаючи Себастьяна Феттеля з перемогою на Гран-прі Малайзії. Тріумф, якого чекали з кінця 2013 року, прийшов до «Червоної стайні» на автодромі «Сепанг» так само несподівано, як і сам чотириразовий чемпіон світу по завершенні минулого сезону підписав контракт з італійською командою.
Упродовж попередньої першості, перебуваючи за кермом «Ред булла» в статусі чинного чемпіонату світу, Себастьяну Феттелю не вдалося виграти жодної гонки. Проте, змінивши болід, уже на другому Гран-прі нового сезону титулований німець повернувся на переможний шлях. «У мене немає слів», — сказав на прес-конференції переповнений емоціями тріумфатор малайзійського Гран-прі.
Думається, на певний час мову втратили не тільки представники й вболівальники «Феррарі», котрі навряд чи сподівалися на такий стрімкий прогрес нового лідера команди.
«Наша стратегія не спрацювала», — пояснив причини поразки на «Сепанзі» лідер «Мерседеса» Льюїс Хемілтон, який завершив перегони на другій позиції. Переграти швидкий болід британця «Феррарі» спромігся завдяки стратегії меншої кількості піт-стопів. Чинний чемпіон, котрий пішов у гонку з першої стартової позиції, лише констатував, що гума на його боліді зношувалася дуже швидко.
Варто відзначити, що серйозно наростити свій гоночний потенціал за час міжсезоння «Феррарі» вдалося після радикальних змін у командному менеджменті. Підписавши контракт із Феттелем, президент «Феррарі» Серджіо Маркйонне на 100 млн. доларів збільшив фінансовий бюджет «Скудерії», поставивши при цьому на капітанський місток досвідченого управлінця, колишнього віце-президента компанії «Філіп Морріс» Мауріціо Аррівабене, під керівництвом якого вже другу гонку поспіль іменитий Феттель фінішує в призах.
Неабияке досягнення в Малайзії — також в активі юного голландського дебютанта «Ф-1» Йоса Ферстаппена. У своїй другій гонці за кермом «Торо россо» син відомого в минулому гонщика «королівських перегонів» Макса Ферстаппена став автором рекорду, який у майбутньому навряд комусь вдасться побити. У віці 17 років та 179 днів Йос став наймолодшим гонщиком «Ф-1», котрий здобув залікові очки у «Формулі-1». Оскільки з наступного року отримати так звану «суперліцензію», що дозволяє боротися за «великі призи», в 17 років буде неможливо, Ферстаппен-молодший залишиться вічним рекордсменом у даній рубриці.
Власником попереднього такого досягнення був росіянин Даніїл Квят, якому перший очковий фініш вдався в 19 років (також за кермом «Торо россо»).
Водночас для іменитого «Макларена» старт нинішнього сезону складається провально. Другу гонку сезону «Срібні стріли» завершують без залікових балів, хоча в Малайзії за кермо їхнього флагманського боліда сів зірковий новобранець, дворазовий чемпіон світу Фернандо Алонсо (він повністю відновився після струсу мозку). Але іспанця, як і його знаного партнера Дженсона Баттона, підвела техніка. А от болід команди-новачка «Ф-1» «Манора», що стала правонаступником збанкрутілої «Маррусі», до фінішу дотягнув, хоча й їхав свою першу гонку в чемпіонаті.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 2–й етап. Гран–прі Малайзії. Автодром «Сепанг» (310,408 км; 56 кіл). Залікова десятка: 1. Феттель («Феррарі») — 1:41.05,793. 2. Хемілтон — відставання 8,569 сек. 3. Росберг (обидва — «Мерседес») — +12,310. 4. Райкконен («Феррарі») — +53,822. 5. Боттас — +1.10,409. 6. Масса (обидва — «Уїльямс») — +1.13,586. 7. Ферстаппен («Торо россо») — +1.39,085. 8. Сайнс («Торо россо»). 9. Квят. 10. Рікк’ярдо (обидва — «Ред булл») — +1 коло.
Загальний залік: Хемілтон — 43, Феттель — 40, Росберг — 33, Масса — 20, Райкконен — 12, Наср («Заубер»), Боттас — 10, Рікк’ярдо — 9, Хюлькенберг («Форс Індія»), Ферстаппен, Сайнс — 6, Ерікссон («Заубер») — 4, Квят — 2, Перес («Форс Індія») — 1.
Кубок конструкторів: «Мерседес» — 76, «Феррарі» — 52, «Уїльямс» — 30, «Заубер» — 14, «Торо россо» — 12, «Ред булл» — 11, «Форс Індія» — 7, «Лотус», «Манор», «Макларен» — 0.