Літак на сонячних батареях, який спробує здійснити безпрецедентну подорож довкола світу, узяв старт з Абу-Дабі. На першому відтинку подорожі літальний апарат Solar Impulse-2 («Сонячний імпульс-2») взяв курс на схід від Об’єднаних Арабських Еміратів у напрямку Оману. Планується, що за 5 місяців він має облетіти Землю — за складним маршрутом, із численними зупинками.
Одномісний апарат по черзі пілотуватимуть двоє швейцарських ентузіастів екологічно чистих технологій — Андре Боршберг і Бертран Пікар. За незвичайним польотом можна спостерігати в режимі реального часу в інтернеті.
Попередник нинішнього літака, Solar Impulse-1, уже поставив низку світових рекордів, зокрема 2013 року пролетів через усю Північну Америку. Але подорож навколо Землі виявилась більш амбітним завданням, для якого довелося побудувати літак більшого розміру. Розмах крил «Сонячного імпульсу-2» становить 72 метри — більше, ніж у «Боїнга-747». При цьому машина важить лише 2,3 тонни («Боїнг» — близько 200 тонн).
Мала маса — одна з умов успіху експедиції. Друга умова — продуктивність і надійність 17 тисяч сонячних елементів, розташованих на верхній поверхні крил, а також літій-іонних акумуляторів, забезпечуватимуть літак енергією вночі. Це особливо важливо для перельотів через Тихий та Атлантичний океани, які триватимуть кілька днів без посадки.
У повітрі пілоти фактично не матимуть змоги спати — хіба що задрімати хвилин на 20. Крім того, їм доведеться перебувати в кабіні, за розмірами лише трохи більшій за телефонну будку. Боршберг каже, що витримати ці навантаження йому допоможе йога. Пікар покладається на самогіпноз. «А ще мене підтримуватиме моя пристрасть. 16 років тому в мене зародилася мрія облетіти навколо світу без палива, лише на сонячній енергії. А тепер ми ось-ось це зробимо. Не дочекаюся, коли опинюся в кабіні», — наголосив Бертран перед стартом.
Швидкість літака порівняно невелика — від 50 до 140 кілометрів за годину. Максимальна висота польоту — 8500 метрів. Проект має на меті популяризувати екологічно чисті джерела енергії та боротися проти глобального потепління. Центр управління польотом літака розташований у Монако. В історичний момент початку подорожі звідти спостерігав за стартом очільник князівства — Альбер ІІ.