Не пий — «ватником» станеш

03.03.2015
Не пий — «ватником» станеш

Пізнавальний знак товарів з РФ — штрих-код із початковими цифрами 460. (з сайта khustmedia.eto-ya.com.)

Майже рік свідомі споживачі активно бойкотують товари з країни-агресора, що спочатку анексувала Крим і дотепер вбиває українських вояків і мирних жителів на сході України. Тим часом росіяни не поспішають залишати привабливий для збуту товарів український ринок. Виявляється, експортні поставки російського пива в Україну минулого року практично не зменшилися: російські компанії завезли 21,7 млн. л пива  на 12,1 млн. дол. У 2013 році експорт з Росії цього малоградусного хмільного напою становив 22 млн. л і 13,9 млн. дол.

Залізти у споживчий кошик українського покупця російські виробники намагаються «хоч тушкою, хоч опудалом». Так, нещодавню набула розголосу інформація про полиці одного з рівненських гіпермаркетів із пивом із Криму, на етикетках якого було зазначено виробника — російське підприємство, а поруч був надрукований український штрих-код. Це означає, що попит на російську продукцію, особливо у західних областях України, суттєво знизився, а щоб не втратити прибутки, російські виробники займаються махлюванням. Нерідко і реалізатори біля російських товарів чіпляють ідентифікатори, що це вітчизняна продукція. Або, наприклад, вироблене в Росії пиво But (давно відома торгова марка американців і чехів) на полицях «Сільпо» у Вінниці нещодавно намагалися продавати з українським маркуванням. До речі, ще минулої весни частина російських виробників почали подавати заявки про привласнення їхнім товарам штрих-коду України, — про це повідомляла Українська асоціація поставщиків торгових мереж. І такі клопотання задовольняли, бо штрих-код може належати не лише виробникові, а й дистриб’ютору.

Можна тішитися тим, що за підсумками минулого року скоротився у два рази в порівнянні з попереднім експорт російської горілки в Україну в натуральному вираженні. За даними Федеральної митної служби (ФМС) Росії, у 2013 році в Україну було експортовано 27,8 млн. л горілки на суму 38,6 млн. дол., натомість у 2014 — лише 13,8 млн. л на 12,2 млн. дол. У грошовому співвідношенні постачання російської горілки в Україну впало у три рази.

Донедавна Україна була основним експортним ринком сорокаградусної для російських виробників. За підсумками минулого року, наша країна перемістилася на друге місце за обсягом поставок оковитої з РФ у натуральному вираженні і на п’яте — у грошовому.  Як не дивно, головною зарубіжною країною — споживачем горілки з Росії тепер стала Великобританія: у 2014 році англійцям завезли 16,8 млн. л горілки (взагалі-то, це у 1,65 раза менше від експорту в Україну в 2013-му) і лікеро-горілчаної продукції на загальну суму 34,97 млн. дол.

БУДЬ ПИЛЬНИМ. Пиво з країни-окупанта: «Балтика», «Жигулівське», «Клінське» від компанії «Балтика», у Росії випускають пиво But, горілку «Пшенична», «Посольська», «Екстра від «Еко-Лайн»; «Абсолют», «Смирнов», «Російський стандарт».

  • Не варто їсти пуд солі

    Раніше до солі більшість господинь ставилася взагалі за залишковим принципом: яка потрапить під руку, таку і клали у споживчий кошик. Уже не один рік, як стали придивлятися, йодований мінерал в упаковці чи ні. Інше питання: що криється за написом «йодована», чи насправді сіль є такою? У цьому спробували розібратися експерти Центру незалежних споживчих експертиз «Тест». >>

  • Перекус без сюрпризів

    У назвах можна заплутатися. Є українське слово «накладанець» — зрозуміло: накладені на переважно хлібну основу шматок сала, ковбаси, сиру чи іншої смакоти. Бутерброд — у перекладі з німецької «хліб із маслом». Найпопулярніші в американців бургери-гамбургери — різновиди сендвічів. >>

  • Дати перцю, а не трухи

    Приправляючи борщ чи печеню чорним меленим перцем, ми рідко згадуємо (або не завжди знаємо), з якої рослини ця приправа. Piper nigrum — така загальновідома у світі назва — це напівздерев’яніла вічнозелена ліана завдовжки аж до 15 метрів. Має велике, довгасте, м’ясисте, зверху темно-зелене, знизу зеленувато-сизе листя. >>

  • Повір очам своїм

    У період економічної кризи — це саме зараз, коли зарплати й пенсії застрягли на місці, а ціни на все підскочили у два-три рази, — зрозуміло, більшість людей намагається економити. Просто змушені купувати дешевші продукти. >>

  • І хай розпуститься брунька чайного дерева

    Інколи хочеться уявити себе на урочистій чайній церемонії: японській чи китайській — із правильним заварюванням, спеціальним чашечками і приємною музикою. Домашнє смакування чаєм дуже часто, особливо вранці, відбувається поспіхом. >>

  • Пальма в шоколаді

    Напередодні свят захотілося мені привітати одну хорошу жінку. Подарунок мав бути символічним і бюджетним — якнайкраще в ці рамки вписувалася коробка цукерок. Звичайно, хороших. Похід у найближчий супермаркет і ретельне вивчення етикеток дещо приголомшили. >>