Не було б щастя...

18.02.2015

Перевізники Луцька почали вимагати від влади підвищити вартість проїзду у міських «маршрутках» через стрибок курсу долара і підвищення ціни на бензин. Востаннє такі зміни були у травні 2014 року — тоді вартість проїзду зросла до 2,50 гривні (на кількох маршрутах до 3 грн.). Тепер перевізники нарікають, що працюють на збиток, і просять підвищити ціну проїзду як мінімум до 3,50 грн.

Погодитися на таку вимогу міська влада поки що не відважується й шукає компроміс, розуміючи, що за такої ціни для багатьох лучан із невисокою середньою зарплатнею проїзд стане дорогим задоволенням, а для декого взагалі недоступним. Поки що призначені громадські слухання з цього питання.

Також подорожчання може мати й позитивний бік. Влада планує суттєво зменшити кількість міських «маршруток» і замінити їх тролейбусами. Саме розвиток електротранспорту очільники міста вважають для Луцька найбільш перспективним: часткова відмова від автобусів, окрім економії коштів, суттєво поліпшить екологію міста.

Донедавна в місті курсувало лише 23 тролейбуси, тепер їх 42. У 2014 році купили 9, ще 3 планують придбати невдовзі. Лучани не погордували купити у сусідній Польщі тролейбуси, яким по десять років, але які ще справно бігають. Міські чиновники запевняють, що найближчими роками у Луцьку може з’явитися ще принаймні 30 нових тролейбусів із Любліна, як тільки буде визначено джерело фінансування. Розглядається два варіанти: програма Міністерства інфраструктури спільно з Європейським інвестиційним банком, до якої включено Луцьк, або із залученням коштів Європейського банку реконструкції і розвитку.

Обнадійлива новина й для любителів пересування на двоколісному екологічному транспорті — у Луцьку під час заміни асфальтного покриття тротуарів на бруківку на кількох головних проспектах міста планують облаштувати перші велодоріжки. До речі, прихильників ровера у місті щороку більшає, тож є шанс довести на практиці, що Луцьк — це європейське місто.