Починаючи з другої половини січня змінюється періодичність курсування чотирьох пар поїздів, а також шість пар потягів скасовують узагалі, повідомила нещодавно прес-служба Укрзалізниці. У відомстві їх назвали «малонаселені та збиткові поїзди».
Фактично, йдеться про ті потяги, квитки на які трохи дешевші. Наприклад, скорочується періодичність руху нічного потяга №148/147 Одеса — Київ. На сьогодні вартість квитка у ньому для проїзду в купейному вагоні — 208 грн., у так само нічному (найулюбленішому і найзручнішому по часу) потягу №105/104 Одеса — Київ — 256 грн.; місце у денно-вечірньому Інтерсіті у сидячому вагоні другого класу — від 260 грн. Якщо говорити про пасажирів плацкартного проїзду — а ними через брак грошей змушена ставати левова частка всіх, хто хоче з пункту А переміститися у пункт Б, то можливість за ніч добратися з Києва до Одеси за 108 гривень у потягу №148/147 виникатиме скоро через день. В інших потягах — на сьогоднішній день їх з Києва в Одесу відправляється ще три — подібних пропозицій просто не існує.
Уже з 19 січня раз у чотири дні по непарних числах — а не через день, як раніше — курсує поїзд №310/309 Одеса — Херсон. Через день курсував поїзд №132/131 Хмельницький — Херсон. Із 1 лютого із Хмельницького вирушатиме раз у чотири дні по непарних, із Херсона з 2 лютого так само, але по парних числах.
Зазнає змін розклад руху потяга №137/138 Черкаси — Одеса, який був щоденним. Із 31 січня і далі з 3 лютого по непарних числах із Черкас відправлятиметься він один раз у чотири дні, із Одеси з 1 лютого і далі з 4 лютого по парних числах один раз у чотири дні. Щоденним був і рух потяга №397/398 Черкаси — Львів. Із Черкас із 1 лютого вирушатиме по непарних один раз у чотири дні, зі Львова наступного числа, по парних днях, — так само один раз у чотири дні.
Окрім того, через день курсуватимуть дві пари поїздів одеського напрямку, які раніше були щоденними. Уже згадуваний потяг №148/147 Одеса — Київ із Одеси з 1 лютого відправлятиметься через день по непарних числах, із Києва відповідно з 2 лютого — через день по парних. Потяг №108/107 Одеса — Ужгород від перону залізничного вокзалу «перлини біля моря» відправлятиметься з 2 лютого через день по парних, з Ужгорода з 3 лютого через день по непарних числах.
Уже скасовані поїзди: №144/90 — 89/143 Кривий Ріг/Дніпропетровськ — Новоолексіївка, №28/27 Київ — Новоолексіївка, №259/260 Миколаїв — Львів, №231/232 Дніпропетровськ — Івано-Франківськ. Останні дні доставляють пасажирів до пунктів призначень потяги №609/610 Харків — Лисичанськ та №749/750 Київ — Тернопіль, рух яких припиняється 1-2 лютого.
За минулий рік збитки у сегменті пасажирських перевезень далекого сполучення збільшились у порівнянні з 2013-м майже на мільярд грн. і досягли 4,2 млрд. грн., зазначають в Укрзалізниці. На організацію перевезень пасажирів відомство спрямовує доходи від вантажних перевезень, але ситуація в цьому сегменті теж значно погіршилася, адже у минулому році перевезено на 12,1% менше вантажів у порівнянні з 2013-м. Зважаючи на складний для України минулий рік, не дивно, що зменшилося число тих, хто переміщався в пасажирських поїздах. За даними Укрзалізниці, перевезено у далекому сполученні 81,5 млн. пасажирів, що на 33,2 % менше ніж у 2013-му (в абсолютних числах позаминулого року було 122 млн. пасажирів).