На сьомому році проведення «Дакару» в Південній Америці його організатори вирішили повернути до маршруту перегонів те, що тривалий час побоювалися проводити в умовах нового незнайомого гонщикам бездоріжжя. За словами представників оргкомітету легендарного ралі-рейду, до останнього часу південноамериканський «Дакар» був незавершеним проектом, оскільки не були можливості перевірити гонщиків на справжню витривалість та стійкість.
Тож до розкладу «Дакару»-2015 внесли етап типу «марафон», який до цього не проводили десять років. В основі призабутого випробування поклали дводенний рейд довжиною близько 1000 км, під час якого гонщикам заборонено користуватися допомогою групи технічної підтримки. Спеціально для цього супертесту, участь у якому взяли лише позашляховики та вантажівки, проклали «тупиковий» спецмаршрут між чилійським Ікіке та болівійським Аюні, який за два дні — з перервою на нетривалий сон — учасники перегонів мусили подолати в прямому і зворотному напрямках.
Через цей «експеримент» відбулося розходження маршрутів мотоциклістів і квадроциклістів з іншими учасниками ралі. Це ще один «подарунок» гонщикам від організаторів, особливо тим, що змагаються на відкритих технічних засобах. «Упродовж чотирьох днів, на 35 відсотках дистанції, вони їхатимуть без автомобілів, що матиме для них додаткові складності, більшою мірою в питанні намацування та прокладання маршруту на місцевості», — йдеться у повідомленні на офіційному сайті змагань. Планувалося, що й мотоциклісти/квадроциклісти їхатимуть марафонський етап, утім ускладнення погодних умов змусило організаторів відмовитися від подібного задуму.
У будь-якому разі представники всіх чотирьох категорій вийшли на заключну частину дистанції, яка, нагадаємо, цього року прокладена за маршрутом Аргентина — Чилі — Болівія — Чилі — Аргентина. Саме вчорашній день гонщики присвятили переходу на територію країни, де відбудеться фініш рейду. Днем раніше вони завершили кількаденне випробування чилійською пустелею Атакама, яку вважають найсухiшою у світі.
Тут розбив свій «Пежо» один із найдосвідченіших учасників ралі-рейду — іспанець Карлос Сайнс і, як і минулого року, достроково припинив боротьбу в гонці. Невелику порцію сатисфакції принесла Атакама минулорічному переможцеві «Дакара» Нані Ромі, який на своєму «Міні» виграв дев’ятий етап. Щоправда, цей успіх усе-одно не допоможе піренейцеві захистити титул. Після восьмигодинного штрафу, який він отримав на першому етапі, його подальший виступ у цьогорічній гонці перетворився на простий символізм. А от інший «Міні», яким кермує катарець Насер Аль-Аттія, продовжує упевнено триматися на чолі пелотона позашляховиків.
Проте Атакама стала щасливою для іншого іспанця, чинного чемпіона «Дакару» в класі мотоциклів Марко Коми, який у її дюнах вийшов у лідери загального заліку. Уміле подолання чилійських пісків дозволило «КамАЗу» росіянина Едуарда Мардєєва закріпити своє лідерство в заліку вантажівок. Після непростих пустельних випробувань продовжує утримуватися на чільній позиції серед квадроциклістів поляк Рафал Сонік.
ТАБЛО
Ралі-рейд «Дакар». Загальний залік після 9 етапів.
Позашляховики. 1. Аль-Аттія/Баумель (Катар/Франція, «Міні») — 31:29.38. 2. Де Вільєрс/Фон Зітцевіч (ПАР/Німеччина, «Тойота») — +23.58. 3. Альраджі/Готшалк (С.Аравія/Німеччина, «Тойота») — +39.29.
Вантажівки. 1. Мардєєв — 31:52.50. 2. Ніколаєв — +14.10. 3. Каргінов (усі — Росія, «КамАЗ») — +20.42.
Мотоцикли. 1. Кома (Іспанія, «КТМ») — 34:05.00. 2. Гонсалес (Пуерто-Ріко, «Хонда») — +5.28. 3. Квантанілла (Чилі, «КТМ») — +26.52.
Квадроцикли. 1. Сонік (Польща, «Ямаха») — 42:58.24. 2. Касале (Чилі, «Ямаха») — +4.00. 3. Лафуенте (Уругвай, «Ямаха») — +52.16.