Обережно, прихована реклама!

24.10.2014

Чим ближче до виборів, тим більше з’являлося матеріалів з ознаками замовності на телеканалах. Так 1—7 вересня у праймових новинах семи телеканалів експерти зафіксувади 80 таких матеріалів; 29 вересня — 4 жовтня — 97 матеріалів; 6—11 жовтня — 129 матеріалів. Такі результати були представлені цього тижня  під час «круглого столу» «Джинса» в українських медіа в передвиборчий період-2014 та як iз нею боротися», який організувала громадська організація «Телекритика» в рамках спільного проекту Європейського Союзу та Ради Європи «Зміцнення інформаційного суспільства в Україні». Досліджували ефіри каналів «Інтер», «1+1», «Україна»,  СТБ, Новий канал, ICTV, 5 канал,  Перший Національний та регіональних мовників.

Найбільшу кількість матеріалів з ознаками джинси та порушеннями журналістських стандартів подавали телеканали «Інтер» та «Україна» (наприклад, за тиждень 6—11 жовтня на «Інтері» було 58 таких матеріалів, на «Україні» — 36).  Новини телеканалів ICTV та «1+1» містили дещо меншу кількість матеріалів з ознаками замовності та порушеннями стандартів. «Найчистішими» були програми новин каналів СТБ, Першого Національного, 5 каналу, та Нового каналу.

Щодо регіональних телеканалів, то тут рівень матеріалів з ознаками «джинси» теж збільшився порівняно з вереснем. За даними моніторингу, лідерами стали харківський «7 канал» (40% контенту з ознаками замовності, збільшення піар-матеріалів міського голови Геннадія Кернеса) та сумський «Відікон» (48% контенту з ознаками замовності).  Найменше «джинсують» львівські телеканали ZIK (5% контенту з ознаками замовності) та «24 канал» (4% з ознаками замовності).