Універсальний солдат. Ужиткове

22.10.2014
Універсальний солдат. Ужиткове

За дизайнерську чашку вітчизняного виробника на ярмарку правили від 170 гривень. (автора.)

Народжений соціальним експериментом Юлії Савостіної, яка зуміла цілий рік прожити, користуючись винятково вітчизняними товарами, цього разу він зібрав близько 250 українських виробників. Традиційно найбільшим попитом користувалася якісна їжа — продукти молочної та м’ясної переробки із модернізованих фермерських господарств. А загалом площу перед НСК «Олімпійський» заповнили винахідники і конструктори найрізноманітніших товарів — від ляльок і комп’ютерів, органічних мийних засобів і парфумів — до колгот, пальто і меблів. Асортимент найпопулярніших виставкових зразків поповнили вітчизняні бронежилети та сучасні системи навігації.

Фестиваль організували у форматі ярмарку, тож ми змогли прикупити і смачних свіженьких українських сирів, і ковбаси, і патріотичних візерунків-наліпок на авто. Ресторанна зона зібрала українських підприємців, які працюють у форматі стріт-фуд, створюючи альтернативу популярним зарубіжним ресторанам «швидкої» їжі. Ділова навчальна програма фестивалю цього разу тривала цілий день . Зацікавлені підприємці послухали, як вижити в умовах кризи, як спілкуватися з рітейлом, як освоїти фінансові премудрості від практиків iз вітчизняних компаній, котрі успішно працюють у сегментах малого та середнього бізнесу.

А ми, пересічні покупці, мали можливість оцінити, наскільки адекватно вітчизняні підприємці формують тандем ціна-якість. Мушу засвідчити: якщо в частині дизайну більшість пропозицій суттєво додала чарівності й смаку, то деякі цінові домагання земляків виявилися, м’яко кажучи, завищеними. Скажімо, гарненький шкіряний чохол для гаджета, яким ми фотографували виставлену на ярмаркових вітринах продукцію, запропонували купити за 800 гривень. Звісно, виписавши подібний через інтернет-магазин з-за кордону за 14 доларів США, я лише сердечно подякувала шкіряних справ майстрам за цікаву пропозицію. А от продукти харчування на ярмарку, як завжди, були нарозхват, і свіжі, і смачні (перевірено на власній сім’ї), і за цілком прийнятною ціною. Найприємніше вразили тверді сири, асортимент і якість яких — поза всякою конкуренцією.

Фестиваль знову підтвердив висновок своєї засновниці Юлії Савостіної: в Україні, за рідкісним винятком, можна знайти практично все необхідне для життя будь-якої пори року. Якщо добре шукати, то всі товари будуть дуже хорошої якості не тільки у виконанні, а й за дизайном. Товари, які випускають у нас, зазвичай на 15-30% дешевші, ніж аналогічні імпортні.

Основні конкуренти українського виробника — безперечно, Китай і світові бренди (теж, у принципі, зроблені в Китаї). А ворогів вимітати зсередини країни. Шукати харчову продукцію українського виробництва найпростіше в регіонах — на ринках і в невеликих магазинах, там, куди виробникам простіше увійти. А от щось трендове і ультрамодне — одяг, взуття, прикраси — легше знайти в iнтернеті. І якщо у людини є мрія, вона займається тим, що любить, то навіть iз 2-4 тисячами доларів і поодинці можна робити дивовижні речі, які подобаються людям. Саме 4000 доларів — середня сума початкового капіталу більшості українських виробників (малий та середній бізнес), iз яким запускався не просто бізнес, а виробництво...

  • І хліб, і до хліба

    Станом на 23 травня, за інформацією прес-служби Мінагрополітики, ярі зернові та зернобобові культури з кукурудзою при прогнозі 7,3 млн. га посіяли на площі 7 млн. га, суттєво перевершивши минулорічні показники. >>

  • Японський трактор у лізинг

    Як свідчить моніторинг ринку останніх років, найбільшою популярністю в українських аграріїв сьогодні користується техніка виробництва США. І рiч не тільки в тому, що засновника всесвітньо відомої компанії «Джон Дір» наші фермери сприймають як свого рідного інженера-емігранта Івана Козу. Американська техніка справді добре зарекомендувала себе в полях України. >>

  • Аграрна арифметика

    Міністерство аграрної політики і продовольства України сформулювало ключові напрями, за якими найближчим часом відбуватиметься реформування галузі. Комплексний стратегічний план, в основу якого їх і покладено, отримав назву «3+5». >>

  • Наша риба впіймала шхуну

    Апеляційний суд Одеси минулого тижня виніс остаточне рішення про конфіскацію на користь нашої держави турецької рибопромислової шхуни ZOR та близько п’ятнадцяти кілометрів сіток — знаряддя лову. Шхуна назавжди залишається в Україні. >>

  • Росіяни хочуть солі?..

    Росспоживнагляд дозволив українському державному підприємству «Артемсіль» відновити постачання солі до Росії. Очікується, що підприємство постачатиме до Росії 170 тисяч тонн солі щороку. Росспоживнагляд повідомив Федеральну митну службу про допуск продукції з 10 травня. >>