Тайфун проти гонки

07.10.2014
Тайфун проти гонки

На Гран-прі Японії-2014 машина безпеки повністю не впоралася зі своїми функціями. (з сайта f1.1tv.com.ua.)

Після того як у 1994 році на трасі в Імолі загинув легендарний бразильський гонщик Айртон Сенна, керівництво Міжнародної федерації автоспорту (ФІА) стало приділяти потрійну увагу безпеці пілотів «королівських» перегонів. Відтоді задля зменшення ризику отримання смертельних травм у «Ф-1» відбуваються постійні безпекові оновлення болідів. Водночас додаткові заходи вживаються й на самих трасах, де розширюються «зони безпеки», встановлюються додаткові буфери та збільшуються гравійні ловушки.

Думається, усіх цих «запобіжників» із головою б вистачило для безболісного «перехоплення» боліда французького гонщика «Маруссі» Жуля Б’янкі, який у неділю вилетів iз мокрої траси на автодромі «Сузука». Власне за кілька хвилин до аварії француза абсолютно «сухим» з аналогічної ситуації вийшов німець Адріан Сутіл. Проте Жулю не пощастило. На його шляху до ґумового відбійника опинився трактор, за допомогою якого «стюарди» намагалися швидко евакуювати «Заубер» Сутіля. На жаль, зіткнення з ним призвело до важкої травми голови гонщика «Маруссі».

В екстреному порядку Б’янкі доправили до госпіталю, де гонщик переніс складну й тривалу операцію. Наразі інформації про нього — небагато, але повідомляється, що Жуль перебуває в критичному стані. «Давайте поважати приватне життя його сім’ї», — повідомили в ФІА, не бажаючи розкривати деталі інциденту.

Хоча, без сумніву, попереду на всіх дійових осіб цьогорічного Гран-прі Японії, котрий через аварію Б’янкі завершився достроково (гонщики проїхали 44 із 53 запланованих кіл), чекає детальне розслідування. Нині ж пілоти «Формули-1» думають лише про здоров’я Б’янкі. «Усі наші думки стосуються Жуля. Коли хтось із наших колег отримує травму, все інше відходить на задній план, ми молимося за нього», — сказав переможець японського етапу Льюїс Хемілтон із «Мерседеса».

Від самого початку проведення гонки було під питанням, адже їй, немов Дамоклів меч, заважав тайфун «Фанфон». Через його наближення організатори Гран-прі навіть хотіли на кілька годин раніше дати старт перегонам. Утім, зрештою, розпочалися вони у строк. Хоча через мокру трасу стартували гонщики «під автомобілем безпеки». Далі була злива, червоні прапори... Рестарт... Напружена боротьба за перемогу між пілотами «Мерседеса» Ніко Росбергом (переможцем кваліфікації) та Льюїсом Хемілтоном... Поновлення опадів... І драматичний виліт iз траси Б’янкі.

На думку легендарного гонщика Жака Вільньова трагедії з пілотом «Маруссі» могло б і не статися, якби одразу після аварії Сутіля на трасу виїхав автомобіль безпеки. Однак «сефеті-кар» з’явився занадто пізно. «Правила, що регламентують роботу автомобіля безпеки, мають бути змінені. Скажімо, в Америці він виїжджає на трасу одразу після будь-якої події. Не можна допускати суб’єктивних оцінок ситуації. Треба позбутися так званого людського фактора», — заявив Вільньов.

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 16-й етап. Гран-прі Японії (Сузука, 44 кола, 255, 208 км).

Залікова десятка: 1. Хемілтон — 1:51.43,021. 2. Росберг (обидва — «Мерседес») — відставання 9,180 сек. 3. Феттель — +29,122. 4. Рікк’ярдо (обидва — «Ред булл») — +38,818. 5. Баттон («Макларен») — +1.07,550. 6. Боттас — +1.53,773. 7. Масса (обидва — «Уїльямс») — +1.55,126. 8. Хюлькенберг («Форс Індія») — +1.55,948. 9. Вернь («Торо россо») — +2.07,638. 10. Перес («Форс Індія») — +1 коло.

Індивідуальний залік: Хемілтон — 266 очок, Росберг — 256, Рікк’ярдо — 193, Феттель — 139, Алонсо («Феррарі») — 133, Боттас — 130, Баттон — 80, Хюлькенберг — 76, Масса — 71, Перес — 46...

Кубок конструкторів: «Мерседес» — 522, «Ред булл» — 332, «Уїльямс» — 201, «Феррарі» — 178, «Форс Індія» — 122, «Макларен» — 121, «Торо россо» — 29, «Лотус» — 8, «Марусся» — 2.

 

ВІДДІЛ КАДРІВ

Прощання з «биками»

У наступному сезоні чотириразовий чемпіон світу німець Себастьян Феттель виступатиме за «Феррарі», де, за даними італійських ЗМІ, отримуватиме рекордну, як для «королівських» перегонів, річну зарплатню в 50 млн. євро. Для багатьох, у тому числі й керівництва «Ред булла», рішення Себа залишити австрійську стайню стало несподіванкою. Але, як кажуть експерти, до переходу чемпіона останніх чотирьох сезонів до «Скудерії» підштовхнули низькі результати «биків» у поточному сезоні.

Цікаво, що місце Феттеля у «Ред буллі» в наступному сезоні займе росіянин Даниїл Квят, котрий нині виступає за дочірню команду «биків» — «Торо россо».