Президент Словаччини критикує українську заборону транзиту російської нафти
Президент Словаччини Петер Пеллегріні обіцяє відреагувати на заборону України на транспортування нафти російської компанії "Лукойл" через трубопровід "Дружба". >>
В Україні знову дорожчає бензин — разом із знеціненням національної валюти, а іноді й випереджаючи цей процес. Тож експерти ставляться до підвищення роздрібних цін на пальне двояко. З одного боку, маємо об’єктивний чинник «за» — знецінення національної валюти. І сам бензин, і сировину для його виготовлення ми купуємо за кордоном, за валюту, тож питання курсоутворення і справді стає наріжним каменем при визначенні ціни.
Утім не варто забувати і аргументи «проти». Перший із них — це хоч і невелике, але стабільне здешевлення нафти. За останні два місяці один із найпопулярніших сортів нафти «Брент» упав у ціні на 12%. Як ми пам’ятаємо, навіть незначне подорожчання нафти свого часу слугувало причиною для підняття вартості бензину. Принаймні за версією трейдерів та власників АЗС. Нині ж, коли процес пішов у зворотний бік, про цей складник чомусь забули.
Другий аргумент — сама динаміка подорожчання. Як відзначають експерти, А-95 дорожчає швидше, ніж падає гривня. І, за їхніми прогнозами, при стабілізації курсу гривні й навіть його підвищення ціна пального у кращому випадку залишиться такою. Або навіть продовжуватиме зростання.
«Ціни на пальне зростають із випередженням, нині на ринку переважають панічні настрої, — погоджується співзасновник Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич. — Якщо долар усе-таки впаде, то не всі заправки одразу ж знизять ціну. Зниження вартості пального залежить від совісті продавця». Втім, як показує західний досвід, ефективним є варіант, коли вартість пального залежить не стільки від совісті, скільки від дій Антимонопольного комітету. У нашій державі цей орган, на жаль, перетворився у дивний рудимент, який може хіба що видавати грізні, але смішні для змовників заяви.
Тим часом АМКУ міг би бути доволі ефективним у ситуації, яка може мати місце нині. На думку аналітиків, вчорашнє різке підвищення вартості дизелю та високооктанових сортів — на деяких АЗС одразу на 70 і більше копійок — своєрідна реакція на намір уряду до кінця цього тижня «присадити» курс американського долара до 12,50 гривнi. Оскільки головна об’єктивна причина для стрімкого подорожчання зникне, власники АЗС намагаються оперативно нажитися.
У країнах, де за подібні кроки махінатора очікують мільйонні штрафи, такі схеми в принципі неможливі. Але Україна, на наш превеликий жаль, ще не належить до переліку таких країн.
Президент Словаччини Петер Пеллегріні обіцяє відреагувати на заборону України на транспортування нафти російської компанії "Лукойл" через трубопровід "Дружба". >>
Росії не вдалося поглинути всю Україну через внутрішній спротив, тому в кремлі вирішили зачистити ненависну територію тотальним нищенням будинків і життєво необхідної інфраструктури. >>
Підвищення цін на пальне, електроенергію вервечкою тягнуть за собою злет цін на продукти, особливо взимку. >>
У Києві з 15 липня до 31 серпня на ділянці Столичного шосе від річки Либідь до естакади на перетині з проспектом Науки ремонтуватимуть асфальтобетонне покриття (з повідомлення КК «Київавтодор»). >>
Україна ризикує втратити чималий «актив» через те, що окружний суд міста Спліт (Хорватія) скасував арешт яхти Медведчука Royal Romance. >>
Україна та Європейський Союз запропонували Азербайджану постачати природний газ до Європи через Україну після закінчення чинного контракту з рф наприкінці 2024 року. >>