Шоу-шара

26.06.2014
Шоу-шара

Слово «знижка» має для багатьох магічну силу.

Кажуть, чисто там — де не смітять, а грошовито — де не тринькають гроші. Жити ощадливо, особливо в містах, де багато магазинів, що поміж собою борються за клієнтів, допомагають знижки й акції. Особливо очікувані вони тепер, коли кілька місяців поспіль ціни на продукти, одяг, взуття і побутову техніку стрімко повзли вгору. Правда, і знижки через це менш відчутні, ніж були ще рік тому.

«Собі, чоловікові й дітям останніх кiлька років більшість речей купувала на розпродажах, починаючи з кінця червня, — розповідає киянка Олеся. — За якісні спортивні речі для шкільної фізкультури, взуття на кожен день, куртки, штани з колекцій попереднього сезону платила вполовину менше, інколи на третину».

Головний недолік відкладання на місяць-два покупок необхідних босоніжок чи сорочки у тому, що до сезону знижок грошовитіші покупці можуть розкупити потрібний розмір фасонів і моделей, які вам найбільше підходять. «Доньці пообіцяла у період розпродажів купити сукню, яка їй дуже сподобалася, а вона з татом нещодавно зайшла у магазин — її уже немає», — каже Олеся.

Цього року навряд чи вдасться скупитися зовсім за безцінь. Бо якщо минулого літа неакційна ціна, наприклад, нешкіряних якісних магазинних босоніжок чи черевиків-«балеток» китайського виробництва стартувала із позначки 199 грн., то нині це 249—279 грн. Відповідно, навряд чи можна сподіватися, що сповзе вона до минулорічних 99 грн. навіть в активний сезон шалених знижок, який буде через два-три тижні.

Варто розуміти, що карколомно не падають у ціні брендові речі. Наприклад, найдешевша акційна ціна дитячих кросівок одного з відомих виробників, які в одному розмірі (максимум двох) залишилися у конкретному магазині, — 390 грн., середня — 530 грн. А якщо йдеться вже про жіноче взуття — акційні ціни починаються з суми 690 грн., чоловіче — 790 грн. В окремих випадках, на фінальному етапі розпродажу, коли річ лишається одна, її ціну справді можуть знизити на 70—90 відсотків. Тільки ймовірність того, що ви зайдете саме в цей магазин, вам сподобається і підійде саме така модель, дуже мала.

Найдоступнішими у сезон знижок стають товари демократичних європейських марок, таких як «Терра нова» (Італія), «Ресервед» (Польща), «Орсей» (Німеччина), турецької «Вайкікі». Скажімо, у фінальні два дні зимових розпродажів бавовняні підліткові лосини можна було купити за 29,90 грн., тоді як попереднього дня — за 49,90 (повна ціна — 99,90 грн.).

До останнього невисокими цінами в сезон розпродажів та акціями на кшталт «дві футболки — по 49 грн.» та «все по 99 грн., третя пара — 29 грн.» приваблювали до одягу та взуття китайського або таїландського виробництва російських брендів і торгових марок «Карі», «Центро», «Селла», «Остін», «Демікс», «Оджі» та інших. Після анексії Криму й бойових дій на сході України за активної участі російських громадян українські покупці намагаються бойкотувавати товари країни-окупанта. Взагалі, нинішні ціни на такий крам — вищі за минулорічні. Акційні синтетичні блузочки пропонують за 129 грн., штани з натуральної тканини — за 299 грн. До речі, немало суконь, блузок і взуття попередніх колекцій, які минулоріч продавали з суттєвою знижкою, у магазинах із такими назвами знову — за цьогорічними вищими цінами. Наприклад, ваша дитина уже зносила черевички, які ви їй придбали у період розпродажів минулого літа за 99 грн. Зараз такі самі на магазинній полиці — за 249 грн., ціни на них ще не зменшили. Тож уважно дивіться на інформацію, зокрема дати на етикетках і упакуванні, якщо все ж вирішили скупитися саме у цих торгових точках. Бо це тільки на перший погляд виробам із синтетичних шкірозамінників немає зносу. Із часом вони можуть швидко «ламатися» на згинах, а фарба на них може почати некрасиво «сипатися».

Щоб зробити дійсно вигідну покупку в період розпродажів, бажано попередньо знати початкові ціни. Бо є магазини, у яких на цінники спеціально чіпляють завищені цифри. А ще треба до шопінгу визначитися, чим ви хочете поповнити шафу. Бо коли жінка бачить слово «знижки» — може втратити контроль над собою. Ще. Всі товари, придбані у сезон розпродажів — якщо не підійшов розмір чи вдома вам уже не подобається — можна упродовж 14 днів із чеком і паспортом, за умови, що ви не носили плаття чи черевики, повернути у магазин чи обміняти на інші, якщо вони є у наявності. У разі повернення покупки вам повертають гроші — скільки ви за неї заплатили.

  • Не варто їсти пуд солі

    Раніше до солі більшість господинь ставилася взагалі за залишковим принципом: яка потрапить під руку, таку і клали у споживчий кошик. Уже не один рік, як стали придивлятися, йодований мінерал в упаковці чи ні. Інше питання: що криється за написом «йодована», чи насправді сіль є такою? У цьому спробували розібратися експерти Центру незалежних споживчих експертиз «Тест». >>

  • Перекус без сюрпризів

    У назвах можна заплутатися. Є українське слово «накладанець» — зрозуміло: накладені на переважно хлібну основу шматок сала, ковбаси, сиру чи іншої смакоти. Бутерброд — у перекладі з німецької «хліб із маслом». Найпопулярніші в американців бургери-гамбургери — різновиди сендвічів. >>

  • Дати перцю, а не трухи

    Приправляючи борщ чи печеню чорним меленим перцем, ми рідко згадуємо (або не завжди знаємо), з якої рослини ця приправа. Piper nigrum — така загальновідома у світі назва — це напівздерев’яніла вічнозелена ліана завдовжки аж до 15 метрів. Має велике, довгасте, м’ясисте, зверху темно-зелене, знизу зеленувато-сизе листя. >>

  • Повір очам своїм

    У період економічної кризи — це саме зараз, коли зарплати й пенсії застрягли на місці, а ціни на все підскочили у два-три рази, — зрозуміло, більшість людей намагається економити. Просто змушені купувати дешевші продукти. >>

  • І хай розпуститься брунька чайного дерева

    Інколи хочеться уявити себе на урочистій чайній церемонії: японській чи китайській — із правильним заварюванням, спеціальним чашечками і приємною музикою. Домашнє смакування чаєм дуже часто, особливо вранці, відбувається поспіхом. >>

  • Пальма в шоколаді

    Напередодні свят захотілося мені привітати одну хорошу жінку. Подарунок мав бути символічним і бюджетним — якнайкраще в ці рамки вписувалася коробка цукерок. Звичайно, хороших. Похід у найближчий супермаркет і ретельне вивчення етикеток дещо приголомшили. >>