Інший погляд: про воєнний альбом Андрія Котлярчука «Звільнена Київщина»
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
Кадр із фільму. Війна між трансформерами і людьми нагадує дитячий атракціон. (із сайта kinopoisk.ru.)
Голлівудський фільм про роботів належить до тих картин, які на багато років наперед забезпечують до себе інтерес і змушують глядача навіть через лінь ходити в кінотеатр. Так, у далекому 2007 році на екрани вийшов чудовий у всіх відношеннях блокбастер «Трансформери». Люди масово ринули в кінозали, щоб побачити, як машини стають роботами, як оживають вертольоти та у вогні та вибухах народжується кохання Ромео та Джульєтти. Фільм побив рекорди за касовими зборами. Відтоді режисер Майкл Бей не зупинявся. Гроші та амбіції продюсерів зробили свою справу. І хоча поширюються чутки, що Бей відмовлявся знімати продовження, здається, йому зробили таку пропозицію, від якої він не міг відмовитися. Ставши залежним від трансформерів, він зняв аж чотири серії про добрих автоботів із душею в грудях і безсердечних десептиконів.
«Трансформери 4: Епоха винищення» як магнітом притягує любителів нових технологій. Їм цікаво, як задалеко пішла у розвитку кіноіндустрія. І в цьому плані IMAX-прем’єра фільму не розчарувала. Майкл Бей за сім років присадив глядача на безсюжетні історії. Цього разу він знову сфабрикував дитячий атракціон. Упродовж трьох годин перегляду фільму слід викинути з голови всі питання стосовно логіки сценарію і змиритися з специфічним гумором американців у стилі блондинок-випускниць під час начебто трагічних подій.
Та з машинами, гонками, новими моделями трансформерів, перестрілками, вибухами і космічними кораблями тут усе гаразд. Пройшло чотири роки від війни в Чикаго, коли люди попросили про допомогу автоботів, щоб ті захистили їх від десептиконів. Роботи зробили своє діло і відправилися в галактику. Та зло в уособленні лиходія Мегатрона має властивість повертатися. Люди швидко вчаться поганому. Цього разу вони зібрали рештки зруйнованих роботів і на їх основі в лабораторіях почали відливати власну армію трансформерів. З цього й почалася епоха винищення.
Проте ні військові, ні науковці не змогли здогадатися, що злі трансформери їх використали. Зроблені в лабораторії роботи вийшли з-під контролю ФБР, їхнім лідером став Мегатрон. Так почалася операція винищення людства та автоботів, які полюбили людей такими, якими є і стали на їх захист. Тристороння війна, в якій беруть участь добрі, злі трансформери і люди, розпочалася в Чикаго і закінчилася в багатомільйонному Гонконзi.
Звичайно, добро перемогло зло, інакше у блокбастерах не буває. Та Мегатрон на прощання пообіцяв відродитися. А з ним від творців фільму можна чекати на продовження «Трансформерів», чергову порцію пафосного героїзму від автоботів та інфантильність військових.
Попередній воєнний альбом Андрія Котлярчука «Добровольці. >>
У місті Парк-Сіті американського штату Юта в день відкриття кінофестивалю Sundance 23 січня відбудеться світова прем’єра другого повнометражного фільму українського режисера Мстислава Чернова «2000 метрів до Андріївки». >>
До основної конкурсної програми 75-го Берлінського міжнародного кінофестивалю вперше за 25 років відібрали стрічку української режисерки: цьогоріч - це фільм Катерини Горностай "Стрічка часу". >>
Створену Кременецько-Почаївским державним історико-архітектурним заповідником за дорученням Міністерства культури та стратегічних комунікацій інвентаризаційну комісію - не допустили до роботи представники Свято-Успенської Почаївської лаври. >>
Список із 25 об’єктів світу, що потребують збереження оприлюднив Всесвітній фонд пам’яток (World Monuments Fund, WMF). Серед об'єктів, що увійшли до переліку на 2025 рік – столичний Будинок вчителя, турецьке місто Антак'я, історична міська структура Гази та Місяць. >>
«Я зрозумів, що мушу бути українофілом – це я зрозумів цілком свідомо. І от я жадібно ухопився за українство. Кожнісіньку вільну від «офіційних занять» часину я присвячував Україні. Перша ознака національності є мова – я й нею найперше заклопотався», - писав Агатангел Кримський. >>