Володарка премії «Оскар» Анджеліна Джолі, яка чотири роки не знімалася у жодному фільмі (останній раз ми її бачили у «Туристі»), цього разу — фея з вигнутими рогами, якій відрубали крила, через що вона стає ревнивою жінкою з розбитим серцем. У фентезі-фільмі «Чаклунка», представленому «Дісней», Анджеліна грає злу і нікому не підпорядковану Малефісенту. Сюжет картини розповідає історію найвідомішої злодійки «Дісней» з мультфільму «Спляча красуня», якому в 2014-му виповнилося 55 років. Основу фільму «Чаклунка», як і 55-річного мультфільму, взято з казки, яку в 1697 році опублікував Шарль Перро. Зла фея на хрестинах прокляла новонароджену дочку короля: на свій 16-й день народження принцеса вколе палець веретеном — і навіки засне.
Режисером «Малефісенти» у 3D-форматі (саме з такою назвою фільм вийшов у прокат у США та Європі) став Роберт Стромберг, шанована у Голлівуді людина, яка більше чверті століття працює на фабриці мрій як художник-постановник і має вельми серйозні нагороди. Наприклад, вклад Стромберга у створення «Аватара» та «Аліси в країні чудес» був оцінений преміями «Оскар» у категорії «Найкраща робота художника-постановника». Те, що такий майстер вирішив раптом перекваліфікуватися в режисери, в будь-якій іншій ситуації стало б важливою новиною і приводом поглузувати. Але не сьогодні. Дебют Стромберга ніхто навіть не думає обговорювати з критичної точки зору. Режисер зумів показати всі казкові стереотипи: чоловіків у фільмі зобразив зовсiм не святими, а от злих жінок виправдав. Вони варті співчуття, розуміння і любові, переконує Стромберг.
Із улюбленої з дитинства казки ми не знаємо, звідки взялася зла фея і що її мотивувало накласти прокляття на немовля. Стромберг не тільки стає режисером, а й адвокатом Малефісенти. Він ставить перед собою завдання дізнатися правду про долю феї і вивітрити з голови дівчаток, що сенс їхнього життя — у поцілунку принца.
З романтикою і мрією про весілля з прекрасним принцом покінчено раз і назавжди. Фея Малефісента одного ранку прокидається у похмурому лісі і відчуває нестерпний біль, який спотворює її обличчя. Вона оглядається через плече і не кричить, а просто виє від жаху. Її прекрасні крила вирізав і сплюндрував хлопець, якого вона так любила.
З юності хлопчик Стефан і фея Малефісента були парою. Згодом любов юнака трансформується у жадібність до влади, бажання успіху. Він прагне будь-яким способом завоювати королівський трон. Круглий сирота, який виріс у коморі, може це зробити лише завдяки магічній силі крил, якими володіє його дитяча любов — Малефісента. Стефан, обдуривши фею, відрубує їй крила. Рани Малефісенти — більше, ніж біль. Вони є драматичним символом пошкодженого «еґо», яке втратило віру в любов. Юнак тим часом одружується з дочкою старого короля, займає його місце на троні, народжує спадкоємницю. Малефісента весь цей час просиділа сумна у вежі. Почувши про дитину свого колишнього коханого, Малефісента покидає вежу, йде зі свого казкового світу до людей і робить перше у своєму житті велике зло. Вона накладає прокляття на новонароджену доньку короля Аврору. І це не що інше, як помста ревнивої жінки.
Принцеса дорослішає і стає свідком бурного конфлікту між улюбленим лісовим королівством, в якому вона виросла, та світом людей, до якого вона належить за своєю природою. Аврора росте безтурботною дівчинкою і не переймається війною. Її виховують три добрі феї у червоній, синій і жовтій сукнях у карликовому будиночку посеред лісу. За день до 16-річчя принцеса дізнається, що вона — не сирота, а її батько живе у палаці. Далі все стається, як у казці. Аврора повертається до короля, у палаці знаходить підвал, де є веретено, проколює палець і засинає вічним сном. Єдина надія на поцілунок щирої любові. Три добрі феї приводять до сплячої красуні прекрасного принца. «Поцілувати не хочеш? — спочатку ввічливо запитують у принца, а тоді наказують — Та цілуй уже!». Але дива не сталося. І це друга поразка чоловіків, які не здатні на щирість.
Та все-таки принцеса прокидається від поцілунку щирої любові. І ворон, який постійно супроводжує Малефісенту, щасливо всміхається: «А ви кажете, любові не існує!» І саме вона назавжди змінює обидва світи, і вже жоден володар не думає про те, що жалюгідна поразка — це все, що він після себе залишить. Війни більше не буде.
ДО РЕЧІ