Перетинаючи темряву. У Києві презентували альбом рідкісної музики українських композиторів
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Для всіх, хто прийде у день виборів на виставу «Великий льох» Черкаського драмтеатру у вишитій сорочці — вхід безплатний. (з сайта divozamok.at.ua.)
Упродовж тижня, з 23 по 28 травня, на сцені Черкаського обласного українського музично-драматичного театру імені Тараса Шевченка вдев’яте раз проходитиме Міжнародний театральний фестиваль «Сцена людства». Цьогоріч всі вистави присвячені 200-річчю від дня народження Шевченка. У Черкасах радіють фестивалю, бо ж нечасто вдома можна побачити театральні трупи з різних міст України та інших країн. У попередні роки фестиваль тривав 10 днів, у ньому брали участь значно більше театрів. Але, враховуючи несприятливий політичний клімат у країні, московський Державний музичний театр національного мистецтва під керівництвом Володимира Назарова і Білоруський театр із Мінська довго вагалися та врешті відмовилися перетнути кордон і приїхати на «Сцену людства». Тож питання залишається відкритим, чого насправді злякалися Москва і Мінськ — терористів, запитань від українців чи пророчого Тарасового слова?
Як міжнародний колектив на фестивалі виступатиме Тбіліський державний академічний російський драматичний театр ім. Грибоєдова. Грузини відкриють «Сцену людства» виставою «Гроза» за драмою Олександра Островського, яка йтиме російською мовою. У суботу черкащани та гості міста зустрічатимуть на сцені акторів Львівського драматичного театру імені Лесі Українки з виставою «Стіна» (історична ретроспектива — інсценізація Людмили Колосович за творами Тараса Шевченка та Юрія Щербака).
У день виборів дирекція Черкаського драмтеатру запрошує театралів приєднатись до акції «Вишиванка єднає Україну». «Усім, хто прийде цього вечора в театр у вишитих сорочках на спектакль «Великий льох» за містерією Тараса Шевченка, який представлятиме наш театр, вхід безплатний», — підтвердили у Черкаському драмтеатрі.
Несподіванкою фестивалю є Полтавський театр, в якому під час пожежі згоріла сцена. У Черкаси вони везуть свою останню прем’єру комедії-водевілю «Ханума», яку полтавчанам не вдалося показати на рідній сцені. Далі естафету перейме Київ. У вівторок на черкаську сцену вийде Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка з інсценізацією Станіслава Мойсеєва за поезією Тараса Шевченка «Така її доля...», а 28 травня фестиваль завершить Національний академічний театр російської драми імені Лесі Українки сценічною композицією Михайла Резніковича — «Всюди один».
Незважаючи на те, що театр у Черкасах — на стадії ремонту, після кожної вистави на другому поверсі відбуватиметься її обговорення з акторами, глядачами та режисерами.
Нещодавно в Києві відбулася презентація нового диска української музики для саксофона та фортепіано «Перетинаючи темряву». >>
Відомо, що, аби врятуватися від сталінських репресій, Павло Тичина написав вірш «Партія веде». >>
«Моя найстрашніша книжка», — сказала в інтерв’ю для «Суспільного» Марія Матіос про свій новий роман «Жінці можна довіряти» (К.: А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА, 2025). >>
У Київській опері відбулася прем’єра нового балету «Жізель». >>
Перша леді України Олена Зеленська взяла участь у підписанні меморандуму про впровадження українського аудіогіда в Музеї історії та культури Середньовіччя Клюні (Париж) та декларації щодо запровадження україномовних аудіогідів іще в 14 музеях, які входять до Paris Musées. >>
Знайдену у вересні в паризькому особняку картину фламандського живописця Пітера Пауля Рубенса «Христос на хресті», продали на аукціоні у Версалі за €2,3 мільйона. >>