У Європу — на велосипеді

20.05.2014
У Європу — на велосипеді

Кадри з велопробігу, в якому брали участь представники Європейської партії та її лідер Микола Катеринчук.

Дні Європи в Україні кожен відзначав по-своєму. Європейська партія України під проводом Миколи Катеринчука з нагоди цих днів влаштувала велопробіг, у якому взяли участь партійці-кандидати від цієї політсили до Київської міської ради. «Ми хочемо показати, що готові переймати кращий досвід демократичних столиць Європи, де велосипедний транспорт є символом екологічності, безпеки та здорового способу життя їх мешканців, і готові в’їхати у мерію не на дорогих автівках, а на велосипедах», — прокоментував для «УМ» кандидат на посаду Київського міського голови Микола Катеринчук. 

Пригадується, як певний час тому назад одна з політичних партій, пройшовши до парламенту, в перший день роботи нової Ради в повному складі прибула на велосипедах. Утім на цьому «зелений» почин новообраних нардепів i вичерпав себе, а увага до проблем екології виявилась не більш ніж передвиборчим піаром. Зовсім не так діє Європейська партія, адже її лідер Микола Катеринчук уже давно наголошує на необхідності впровадження у Києві культури користування велотранспортом.

«Вивчаючи досвід управління столиць прибалтійських країн, я мав змогу переконатися у зручності та доцільності розвитку інфраструктурних проектів для просування велосипедного транспорту. Це не лише комфортно та зручно для городян і туристів, а й може приносити суттєві дивіденди для міського бюджету: плата за користування муніципальним велотранспортом, розвантаження міста від автомобілів, суттєва економія на ремонті дорожнього покриття через мінімізацію його експлуатації, суттєве поліпшення екологічного стану міста», — підкреслює Микола Катеринчук.

Кандидат у мери наголошує: попри розвинену мережу маршрутних таксі, транспортний колапс був і лишається однією з візиток Києва. Маршрути дублюють один одного, а також накладаються на трафік мунціпального транспорту. Вся ця чотириколiсна армія щоранку їде з лівого берега Дніпра на правий і щовечора слідує у зворотному напрямку. А недбалість перевізників та їхній інтерес до «швидких» грошей призводить до того, що у «маршруточні» кадри потрапляють далеко не найкращі й не найсумлінніші водії. Наслідком цього стають не лише щоденні затори, а й часті аварії.

До того ж загазованість міста сягає просто-таки критичної межі. Плюс щоденні витрати на пальне, котрі не додають настрою киянам. Тоді як добре обладнані вело- та пішохідні доріжки могли б вирішити відразу кілька проблем. Деякі з них уже зазначені, це — розвантаження магістралей міста; поповнення столичної скарбниці шляхом надходжень від велотранспорту, який здається в оренду; економія для кожного містянина; охорона довкілля й сприяння очищенню повітря, а також перехід до більш продуктивної праці (завдяки збереженим зранку нервам та часу) й зміцнення здоров’я кожного, хто почне сповідувати «велоспосіб» життя.

Перехід на двоколісний транспорт має, врешті-решт, іще один, безпековий, вимір. «Збільшення кількості користувачів велосипедним транспортом свідчить про рівень безпеки в місті. Зараз, на жаль, ми мусимо спостерігати за тим, що велосипедистів на дорогах столиці суттєво поменшало. Тому одним зі своїх завдань на посаді столичного глави та завданням для своєї команди я вбачаю створення безпечних умов проживання в місті і всебічне сприяння розвитку велосипедного транспорту», — говорить Микола Катеринчук і має цілковиту рацію.

Адже в місті, де небезпечно лишати без нагляду свого «двоколісного друга» або ризиковано сідати за його кермо через складну ситуацію на дорогах, знайдеться мало охочих випробувати на собі новий стиль пересування. Для наведення ладу на вулицях кандидат у мери пропонує створити муніципальну поліцію — це ще один пункт виборчої програми Миколи Катеринчука, який знаходиться у тісній взаємодії з рештою її положень. Продуманий та всесторонній підхід до розв’язання проблем міста може спрацювати й бути ефективним — лідер Європейської партії є свідомим того, що тільки комплексні, вписані у загальний контекст реформи перетворять Київ на європейську столицю.