Хто ви, містере Президент?

16.05.2014

Отож ми виходимо на фінішну пряму цьогорічних президентських виборів. Зайве й наголошувати на тому, в яких драматичних умовах відбувається боротьба за посаду номер один. Та хто б не посів її за підсумками голосування, привітаємо себе вже з тим, що новим Президентом України стане не Віктор Янукович, котрий, безумовно, готувався пролонгувати своє правління до нескінченності.

Як тільки був оголошений старт виборчої кампанії, «Україна молода» поставила собі за мету надавати на наших сторінках слово усім основним кандидатам у президенти. Аби читачі мали можливість оцінити їхні програмні положення та визначитися з тим, кому вони довіряють найбільше. Водночас власну позицію ми подаємо у редакційних статтях та в читацьких відгуках.

Зробивши цю необхідну ремарку, перейдемо до найсвіжіших рейтингів кандидатів, оприлюднених учора Київським міжнародним інститутом соціології. Як і раніше, лідерські позиції у цих рейтингах зберігає Петро Порошенко. Якби вибори відбувалися минулих вихідних (тобто за два тижні до дня голосування), за Петра Олексійовича віддали б голоси 33,7% від усіх опитаних осіб. А от якби на виборчі дільниці з’явилися тільки ті респонденти, котрі визначились зі своїм кандидатом, підтримка Порошенка сягнула б 54,7%.

У випадку з лідеркою «Батьківщини» Юлією Тимошенко ці дві цифри виглядають відповідно як 5,9% та 9,6%. Щодо претендента на третє місце перегонів — Сергія Тігіпка, то за нього готові проголосувати 4,1% усіх опитаних та 6,7% iз тих, хто точно визначився з вибором. До речі, згідно з даними КМІСу, за Тігіпком розташувався Анатолій Гриценко — 4,0% та 6,5% відповідно. П’яте місце рейтингу належить Олегу Ляшку, у нього — 3,3% та 5,4%. Решта кандидатів не набирає й трьох відсотків підтримки серед усіх громадян України.

І, на завершення, традиційні «паспортні дані» опитування: його проводили з 29 квітня по 11 травня 2014 року методом особистого інтерв’ю. Опитано 2022 респонденти, що мешкають у 110 населених пунктах усіх областей України (за винятком АР Крим). Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і за дизайн-ефекту 1,5) не перевищує: 3,3% для показників, близьких до 50%, 2,8% — для показників, близьких до 25%, 2,0% — для показників, близьких до 10%, 1,4% — для показників, близьких до 5%.