В Україні завершують зведення фортифікацій на п’яти напрямках – Міноборони
Йдеться про п’ять областей, включно з Донецькою, де тривають активні бої. >>
Наша асоціація — це об’єднання, створене для захисту інтересів та координації зусиль операторів поштово-каталожної торгівлі та інтернет-торгівлі. Фактично, заробіток Укрпошти залежить від нашої діяльності, адже близько 55% обсягу, який пересилається поштовим відомством, створюємо ми. Тож проблеми Укрпошти нам відомi більше за інших. Саме ми зацікавлені, щоб кількість поштових відділень не скорочувалася, а листоноші отримували гідну зарплату. Адже від того, як працюють листоноші у найвіддаленіших селах, залежить, чи дійдуть наші посилки до адресатів вчасно та чи дійдуть узагалі.
Чи задоволені ми співпрацею з Укрпоштою? Ні. Якість послуг не витримує жодної критики. І це тоді, коли Укрпошта зі своїм статусом «національного оператора» отримала монопольні права на надання низки послуг та розгалужену інфраструктуру, можливості з розвитку якої до сьогоднішнього дня не використовувалися.
Скажу більше, наприкінці 2012 року ми були змушені протистояти внесенню змін до Закону «Про поштовий зв’язок», що був розроблений у самій Укрпоштi винятково у її інтересах. Його результатом мала стати жорстка монополізація ринку і ліквідація приватних поштових операторів.
Проти цих змін виступили багато інших галузевих організацій, а також Антимонопольний комітет країни. Тоді нам удалося відстояти інтереси галузі й простих споживачів, а це кожен, хто замовляє поштову або кур’єрську доставку товарів. Але вже у 2013 році чергова спроба «перекроїти» ринок поштових послуг була зроблена новим «сімейним» керівництвом Укрпошти. Якби не Майдан, ми були б змушені вкотре піднімати громадськість, щоб зупинити ці руйнівні ініціативи.
На жаль, до теперішнього моменту діяльність усіх без винятку керівників Укрпошти зводилася до спроб ускладнити роботу приватних операторів ринку поштових послуг. І це замість того, щоб підвищувати внутрішню ефективність підприємства й розвивати конкурентні продукти.
Зараз, коли на пост керівника Укрпошти вперше прийшла людина, що зацікавлена у розвитку галузі, миттєво з’явилися «думки» про ангажованість пана Паньківа. У мене та моїх колег інша думка. Ми сподіваємося, що з новим керівником Укрпошта стане прибутковим підприємством. Ми сподіваємося, що інфраструктура буде розвиватися, а якість послуг у перспективі зросте до європейського рівня. Скажу більше, ми готові допомагати Укрпоштi в реалізації реформ.
За останні 20 років у всіх розвинених країнах відбулася кардинальна трансформація галузі поштового зв’язку. Якщо раніше відправниками левової частки, а фактично — 90% поштових відправлень були приватні особи, то зараз на їхню частку припадає лише близько 10% кореспонденції. При цьому ринок поштових відправлень не падає, а, навпаки, інтенсивно зростає завдяки розвитку дистанційної торгівлі. В Україні потенціал для такого зростання також є.
Важко повірити, але зараз в Укрпоштi діють норми, які не змінювалися з часів СРСР. Зараз, як і тоді, пошті не важливі терміни доставки посилок та частка їх повернень або втрати. І це при тому, що більшість відправлень генеруються приватними підприємствами. Кожен день «товару в дорозі» — це втрачений прибуток компаній і високі ціни на доставку для самих одержувачів посилок, тобто звичайних споживачів. Більше того, навіть формально діючих нормативів Укрпошта не дотримується, а Міністерство інфраструктури не тільки не вимагає від національного оператора їх виконання, а й ніяк не контролює якість поштових послуг.
Щоб підтримати потопаючий корабель УДППЗ «Укрпошта» на плаву, держава вкладає у поштову інфраструктуру величезні кошти. І все ж деградація Укрпошти триває. За минулі роки не було створено жодної послуги, яка була б потрібна клієнтам.
Щоб змінити ситуацію на краще, державі необхідно відмовитися від надання Укрпоштi монопольних прав на основні поштові послуги. Це вже зроблено у 2011 році в Європейському Союзі. Навіть у Росії розглядається питання про скасування преференцій для одіозної «Пошти Росії». Адже відсутність конкуренції позбавляє будь-яке підприємство мотивації до розвитку, а його клієнтів — шансу отримати більш якісні послуги. Безумовно, держава може надавати монопольні права на окремі універсальні послуги, але така монополія повинна бути обмеженою в часі, а параметри послуги повинні чітко регламентуватися й контролюватися. Також обов’язково має бути відповідальність за їх недотримання. Такий стан справ сприятиме реальним позитивним змінам на вітчизняному ринку поштових послуг уже в найближчий час.
Інший фактор, який може допомогти Укрпоштi стати конкурентним гравцем, — це свобода в ціноутворенні та прийнятті інших комерційних рішень. Сьогодні тарифи Укрпошти жорстко регламентовані державою, і пошта не може їх не тільки підвищити, а й знизити.
Ось уже понад двадцять років Укрпошта, з її застарілими технологіями та страхом змін, відкочується в минуле і гальмує розвиток усього бізнесу країни. Але боятися змін не варто. В них життя. І я готовий не тільки дискутувати на цю тему, а й допомагати у розробці та реалізації стратегічного реформування поштової галузі. Упевнений, реформа УДППЗ «Укрпошта» гостро необхідна не тільки самому підприємству, а й усій країні, яка зараз тільки починає підніматися з руїн.
Йдеться про п’ять областей, включно з Донецькою, де тривають активні бої. >>
Військово-морські сили Збройних сил України включили до свого складу два нових катери, що їх наприкінці квітня цього року передала Естонія. >>
17-річного студента з України Ігоря Клименка визнано найкращим студентом світу за версією престижної Всесвітньої премії Global Student Prize. >>
В ході випробувань Challenger 3 стріляв по цілях із різних відстаней, використовуючи запатентовані боєприпаси від компанії Rheinmetall. >>
Дозвіл на будівництво 14 житлових комплексів на території Національного авіаційного університету анулювала Державна інспекція архітектури та містобудування України. >>
Обладнання для відновлення енергетичної інфраструктури, пошкодженої дроновими і ракетними атаками рф - Україні передала Латвія >>