«Битва моторів» — так охрестили цьогорічний чемпіонат «Ф–1» спеціалісти в царині автоспорту. Із переходом на абсолютно нові, менш потужні (об’ємом 1,6 л замість 2,4 л) турбовані двигуни команди «Формули–1» зіштовхнулися з купою проблем, головною з яких стала ненадійність силових агрегатів. Постачальниками моторів для «королівського» двору з його 11 «стайнями», стали три автогіганти — «Рено», «Мерседес» та «Феррарі». Попри тривалу співпрацю даних компаній із «Формулою–1», швидко перемкнутися на нові стандарти вони не змогли.
Щойно почалися передсезонні тести, стала очевидною залежність результатів команд–учасниць нового сезону від життєвого циклу агрегатів. Вони, в окремих командах, виходили з ладу дуже швидко. При цьому на тлі існуючих проблем хорошу потужність демонстрували двигуни «Мерседес». Тож не дивно, що дочірню «стайню» цього концерну назвали головним фаворитом «формулічного» чемпіонату–2014.
Небезпідставність таких прогнозів гонщики «Мерседеса» підтвердили в дебютній гонці сезону, яка традиційно відбулася в Австралії. Перший пілот «стайні» — британець Льюїс Хемілтон виграв кваліфікацію в «Альберт–парку», а його партнер по команді — німець Ніко Росберг — переміг у недільній гонці.
«Фантастичний день. Я на сьомому небі від щастя. Узимку наша команда виконала величезний обсяг роботи, і тепер я отримую велетенське задоволення, пілотуючи свій болід! Сьогодні він був неймовірно швидким, з надійністю теж проблем не було, і старт сезону виявився просто ідеальним», — зазначив переможець мельбурнського Гран–прі, який починав перегони з третьої позиції. Натомість Хемілтон брав старт із «поул–позишн», але взагалі не зміг фінішувати. Чемпіона світу 2008 року підвів двигун, у якому вже на третьому колі заклинив один із циліндрів.
«Суперечливий день для команди. З одного боку, Ніко показав прекрасний результат, контролюючи хід гонки до фінального кола. З іншого, ми розчаровані раннім сходом Льюїса. Весь уїк–енд він робив усе правильно, але в гонці виникли непереборні проблеми з двигуном.
Ми знаємо, що надійність стане ключовим чинником у цьому довгому сезоні, і продовжимо працювати, щоб виправити ситуацію вже на наступному етапі в Малайзії через два тижні», — заявив керівник «Мерседес» Тотто Вольфф. Він додав, що перемогу на Гран–прі Австралії команда присвячує Міхаелю Шумахеру. Нагадаємо, що легендарний німецький гонщик, котрий завершив свою кар’єру в «Ф–1» саме в «Мерседесі», залишається в комі й продовжує боротися за життя, після того як зазнав серйозної травми голови на французькому гірськолижному курорті.
Чудовий результат у Мельбурні продемонструвала й інша «стайня» з німецькими двигунами. У минулому сезоні «Макларен» був сам не свій, але перехід на нові стандарти дозволив «Срібним стрілам» повернутися на високі позиції. За підсумками австралійської гонки одразу двоє їхніх пілотів опинилися на п’єдесталі. Особливо вражаючим вийшов виступ новачка «Макларена», данця Кевіна Магнуссена, який у дебютній для себе «формулічній» гонці став другим.
Якщо бути точним, то 21–річний пілот перетнув фінішну лінію третім, однак після того, як стюарди дискваліфікували Дані Рікк’ярдо з «Ред булла», котрий показав другий час, Магнуссен поліпшив свою позицію на один щабель.
Варто відзначити й успішний дебют у «королівських» перегонах 19–річного росіянина Даниїла Квята з команди «Торо россо» — він опинився на дев’ятій сходинці протоколу.
Щодо Рікк’ярдо, який у складі «биків» замінив Марка Уеббера, то австралієць став жертвою технічного регламенту. За його нормою, двигун боліда не повинен споживати більше 100 кг пального на годину. Як пояснили в «Ред буллі» — кращій команді останніх трьох сезонів, причиною інциденту стала поламка датчика пального.
Без очок залишився в Австралії й лідер «биків», чинний чемпіон останніх трьох сезонів Себастьян Феттель — у нього на четвертому колі відмовив двигун.
До слова, зменшення потужності силових агрегатів «Ф–1» призвело до серйозної редукції шуму, який видають боліди. Їх ревіння стало суттєво тихішим. Тепер під акомпанемент моторів уболівальники можуть чути повідомлення диктора по автодрому, тоді як раніше для захисту вух доводилося використовувати беруші.
ТАБЛО
Чемпіонат світу. 1–й етап. Гран–прі Австралії (Мельбурн, 57 кіл, 302, 271 км). 1. Росберг («Мерседес») — 1:32.58,710. 2. Магнуссен — відставання 26,777 сек. 3. Баттон (обидва — «Макларен») — +30,027. 4. Алонсо («Феррарі») — +35,284. 5. Боттас («Уїльямс») — +47,639. 6. Хюлькенберг («Форс Індія») — +50,718. 7. Райкконен («Феррарі») — +57,675. 8. Вернь — +1.00,441. 9. Квят (обидва — «Торо россо») — +1.03,585. 10. Перес («Форс Індія») — +1.25,916. 11. Сутіл. 12. Гутьєррес (обидва — «Заубер») — +1 коло. 13. Чілтон («Марусся») — +2 кола.
Не фінішували: Б’янкі («Марусся»), Грожан, Мальдонадо (обидва — «Лотус»). Еріксон, Кобаяші (обидва — «Катерхем»), Феттель («Ред булл»), Хемілтон («Мерседес»), Масса («Уїльямс»).
Індивідуальний залік: Росберг — 25, Магнуссен — 18, Баттон — 15, Алонсо — 12, Боттас — 10, Хюлькенберг — 8, Райкконен — 6, Вернь — 4, Квят — 2, Перес — 1.
Кубок конструкторів: «Макларен» — 33, «Мерседес» — 25, «Феррарі» — 18, «Уїлямс» — 10, «Форс Індія» — 9, «Торо россо» — 6.
ВІДДІЛ КАДРІВ
«Ред булл»
Себастіан Феттель (Німеччина)
Даніель Рікк’ярдо (Австралія)
«Мерседес»
Льюїс Хемілтон (В. Британія)
Ніко Росберг (Німеччина)
«Феррарі»
Фернандо Алонсо (Іспанія)
Кімі Райкконен (Фінляндія)
«Лотус»
Ромен Грожан (Франція)
Пастор Мальдонадо (Венесуела)
«Макларен»
Дженсон Баттон (В. Британія)
Кевін Магнуссен (Данія)
«Форс Індія»
Ніко Хюлькенберг (Німеччина)
Серхіо Перес (Мексика)
«Заубер»
Адріан Сутіл (Німеччина)
Естебан Гутьєррес (Мексика)
«Торо россо»
Жан–Ерік Вернь (Франція)
Данило Квят (Росія)
«Уїльямс»
Феліпе Масса (Бразилія)
Валттері Боттас (Фінляндія)
«Марусся»
Жуль Б’янкі (Франція)
Макс Чілтон (В. Британія)
«Катерхем»
Камуї Кобаяші (Японія)
Маркус Еріксон (Швеція)
КАЛЕНДАР
16 березня Австралія (Мельбурн)
30 березня Малайзія (Сепанг)
6 квітня Бахрейн (Сахір)
20 квітня Китай (Шанхай)
11 травня Іспанія (Барселона)
25 травня Монако
8 червня Канада (Монреаль)
22 червня Австрія (Шпільберг)
6 липня В. Британія (Сильверстоун)
20 липня Німеччина (Хоккенхайм)
27 липня Угорщина (Будапешт)
24 серпня Бельгія (Спа–Франкоршам)
7 вересня Італія (Монца)
21 вересня Сінгапур
5 жовтня Японія (Судзука)
12 жовтня Росія (Сочі)
2 листопада США (Остін)
9 листопада Бразилія (Сан–Паулу)
23 листопада ОАЕ (Абу–Дабі)