Друга швидкість для локомотива

27.02.2014

Українська залізниця планує суттєво оновити свої шляхи та інфраструктуру. На думку експертів, це необхідність з огляду на розвиток денних швидкісних потягів, рух яких не без труднощів впроваджується у нашій країні. Для вирішення цих завдань «Укрзалізниця» витратить цьогоріч 3,04 млрд. гривень.

Залізничники у 2014–му спрямують кошти на ремонт основних засобів у колійному господарстві, на реконструкцію магістралей з укладенням подовжених рейок безстикової колії, на модернізацію шляхових машин, колієвимірювальних і дефектоскопних вагонів, механізмів та обладнання. Як зазначають аналітики, «Укрзалізниця» утримує залізничну інфраструктуру в технічному стані, який гарантує безпеку, забезпечує плавність руху поїздів і допустимі швидкості, що робить можливим подальший розвиток швидкісного магістрального режиму руху.

Капітально відремонтувати заплановано 341,4 км колії. Також велика увага приділятиметься технічному оснащенню переїздів, стану переїзного настилу, дорожнього покриття та інших чинників, які впливають на безпеку руху поїздів і автотранспортних засобів. Цього року планується встановити автоматичну світлофорну сигналізацію на вiсьмох залізничних переїздах з автобусним рухом і капітально відремонтувати 90 переїздів.

Торік «Укрзалізниця» спрямувала на розвиток інфраструктури 39,31 млн. грн. Також «Укрзалізниця» стала ініціатором розробки уніфікованої системи, яка забезпечує високу швидкість проходження вантажів у прикордонних територіях. Завдяки впровадженню уніфікованої накладної кількість відправок вантажів зросла в 1,6 раза. Експерти переконані, що впровадження передових технологій в адмініструванні перевезень дозволить Україні повністю реалізувати транспортний і транзитний потенціал. Тільки в січні цього року порівняно з січнем минулого року перевезення всіх вантажів залізницями збільшилися на 1,9%.

Триває також планова модернізація рухомого складу. Протягом січня 2014 року на заводах і в локомотивних депо українських залізниць було оновлено 743 локомотиви — 593 електровози і 150 тепловозів. Процес модернізації рухомого складу на українських залізницях триває постійно, зазначають експерти. Так, у 2013 році Державне підприємство «Укрзалізничпостач» поставило для потреб Придніпровської залізниці 10 нових вантажних магістральних електровозів постійного струму ВЛ 11М/6 виробництва Грузії. Всього за контрактом до 2016 року на українські колії стануть 110 таких локомотивів. Вартість контракту становила 483,13 млн. дол. США.

«За попередніми підрахунками, нова тяга окупиться за 8–9 років, оскільки локомотиви економніші в експлуатації, за енергоспоживанням і в обслуговуванні на 15–30%. Мають збільшений термін служби — до 30—40 років і більший міжремонтний пробіг», — прокоментував закупівлю заступник генерального директора «Укрзалізниці» Микола Сергієнко.

Цього року українські депо отримають у своє розпорядження 59 нових локомотивів. Це найбільша річна закупівля за весь час існування «Укрзалізниці», зазначив раніше в. о. міністра інфраструктури України Володимир Козак. Він також повідомив, що основним постачальником електровозів цього року залишиться українське підприємство «Луганськтепловоз».