Послуги для європейців

19.02.2014
Послуги для європейців

Україна найбільше заробляє на своїх транспортних послугах.

Україна, схоже, вловила світовий тренд і, окрім експорту товарів, активно просуває продаж послуг. За даними Державної служби статистики, торік загальний обсяг експорту послуг зріс на 6,7% і становив 14,5 млрд. доларів.

Імпорт послуг зріс на 13,6% — до 7,6 млрд. доларів. Таким чином, позитивне сальдо торгівлі послугами практично не змінилося у порівнянні із 2012 роком та становить 6,9 млрд. доларів.

Як відзначають аналітики, структура українського експорту послуг залишається практично незмінною. Торік найбільші обсяги припадали на транспортні послуги, які займали 56%. Ідеться про послуги трубопровідного, залізничного, повітряного і морського транспорту. Послуги з переробки матеріальних ресурсів становили 11,8%, ділові послуги — 10,3%. Послуги у сфері телекомунікації, інформації та комп’ютерного сектору сягають також близько 10%.

Показовим фактором є те, що торік було зафіксовано щоквартальне зростання обсягів експорту послуг. У порівнянні з 2012 роком, загальний обсяг експорту послуг зріс на 910 млн. доларів. Цього було досягнуто завдяки переробці матеріальних ресурсів (на 1,1 млрд. доларів), у сфері телекомунікацій (на 317 млн. доларів), фінансових послуг — на 102 млн. доларів, ділових послуг — на 34 млн. доларів, роялті та інтелектуальної власності — на 33 млн. доларів.

Аналітики особливо відзначають зростання майже на третину послуг у сфері телекомунікації, інформації та комп’ютерного сектору. Їхній загальний обсяг зріс до 1,4 млрд. доларів. На думку експертів, це результат цілеспрямованої політики, направленої на стимулювання розвитку ІТ–технологій у нашій державі.

Фахівці також відзначають переорієнтацію у галузі напряму експорту послуг. Так, експорт до країн Європи становив 4,8 млрд. доларів. У порівнянні з 2012 роком маємо зростання на 19,4%. Водночас експорт до країн СНД становить близько 6 млрд. доларів, або 99,3% щодо 2012 року. При цьому головною країною–партнером у експорті послуг залишається Російська Федерація, на яку припадає 5,4 млрд. доларів послуг, або 37,4% від їх загальної кількості.

Утiм наша держава, як свідчить статистика, шукає та успішно знаходить нові ринки. Наприклад, торік експорт послуг до країн Азії зріс на 8,2% — до 1,4 млрд. доларів. Як наслідок цих змін, частка послуг, які ми продаємо країнам СНД, зменшилася і становить 41,3%. Натомість наші послуги європейцям зросли до 29% від їх загальної кількості. До 9,9% зросла частка українських послуг країнам Азії.

Структура імпорту послуг залишається без змін. Найбільшу частку займають транспортні послуги — 21%. На другому місці йдуть ділові послуги — 18,3%, на третьому — фінансові (13,1%). І по десять відсотків займають роялті та послуги у сфері інтелектуальної власності, державні й урядові послуги та сфера подорожей. Частка імпорту з країн СНД зросла до 19,7% від загальної кількості, із Європи — зменшилася до 54,5%.