Україна, схоже, вловила світовий тренд і, окрім експорту товарів, активно просуває продаж послуг. За даними Державної служби статистики, торік загальний обсяг експорту послуг зріс на 6,7% і становив 14,5 млрд. доларів.
Імпорт послуг зріс на 13,6% — до 7,6 млрд. доларів. Таким чином, позитивне сальдо торгівлі послугами практично не змінилося у порівнянні із 2012 роком та становить 6,9 млрд. доларів.
Як відзначають аналітики, структура українського експорту послуг залишається практично незмінною. Торік найбільші обсяги припадали на транспортні послуги, які займали 56%. Ідеться про послуги трубопровідного, залізничного, повітряного і морського транспорту. Послуги з переробки матеріальних ресурсів становили 11,8%, ділові послуги — 10,3%. Послуги у сфері телекомунікації, інформації та комп’ютерного сектору сягають також близько 10%.
Показовим фактором є те, що торік було зафіксовано щоквартальне зростання обсягів експорту послуг. У порівнянні з 2012 роком, загальний обсяг експорту послуг зріс на 910 млн. доларів. Цього було досягнуто завдяки переробці матеріальних ресурсів (на 1,1 млрд. доларів), у сфері телекомунікацій (на 317 млн. доларів), фінансових послуг — на 102 млн. доларів, ділових послуг — на 34 млн. доларів, роялті та інтелектуальної власності — на 33 млн. доларів.
Аналітики особливо відзначають зростання майже на третину послуг у сфері телекомунікації, інформації та комп’ютерного сектору. Їхній загальний обсяг зріс до 1,4 млрд. доларів. На думку експертів, це результат цілеспрямованої політики, направленої на стимулювання розвитку ІТ–технологій у нашій державі.
Фахівці також відзначають переорієнтацію у галузі напряму експорту послуг. Так, експорт до країн Європи становив 4,8 млрд. доларів. У порівнянні з 2012 роком маємо зростання на 19,4%. Водночас експорт до країн СНД становить близько 6 млрд. доларів, або 99,3% щодо 2012 року. При цьому головною країною–партнером у експорті послуг залишається Російська Федерація, на яку припадає 5,4 млрд. доларів послуг, або 37,4% від їх загальної кількості.
Утiм наша держава, як свідчить статистика, шукає та успішно знаходить нові ринки. Наприклад, торік експорт послуг до країн Азії зріс на 8,2% — до 1,4 млрд. доларів. Як наслідок цих змін, частка послуг, які ми продаємо країнам СНД, зменшилася і становить 41,3%. Натомість наші послуги європейцям зросли до 29% від їх загальної кількості. До 9,9% зросла частка українських послуг країнам Азії.
Структура імпорту послуг залишається без змін. Найбільшу частку займають транспортні послуги — 21%. На другому місці йдуть ділові послуги — 18,3%, на третьому — фінансові (13,1%). І по десять відсотків займають роялті та послуги у сфері інтелектуальної власності, державні й урядові послуги та сфера подорожей. Частка імпорту з країн СНД зросла до 19,7% від загальної кількості, із Європи — зменшилася до 54,5%.