Сила тяжіння трофеїв

18.02.2014
Сила тяжіння трофеїв

Емма Томпсон i Бархад Абдi, який отримав маску за найкращу роль у фiльмi «Капiтан Фiллiпс». (Рейтер.)

Англійські кінокритики цього року відпустили свою любов у далекий космос і здивували не на жарт. Більшість нагород премії «Бафта» віддали «Гравітації» Альфонсо Куарона, а решта «масок» (форма премії) не відповідають попереднику — «Золотому Глобусу», отже, у здогадках щодо «Оскара» тепер ще більше туману.

67–ма церемонія вручення статуеток британської кіноакадемії відбулася 16 лютого у лондонському Королівському театрі опери «Ковент–Гарден». Ведучим церемонiї вже дев’ятий рік поспіль був англійський актор та письменник Стівен Фрай. Стримані англійці світські раути на публіку не виносять, принаймні не наживо. Ось і «Бафта» має за традицію відбуватися без жодної прямої трансляції. Церемонію можна було переглянути по національному телебаченню лише через двi години після її старту. Втім справжні кіномани до того часу вже знали переможців: журналісти і навіть зірки «твіттили» у соцмережах заповітні імена просто під час вручення.

Першої ж нагороди за найкращий британський фільм удостоїли «Гравітацію», а згодом вихід на сцену за трофеєм для творців цього фільму став тенденцією. Впродовж вечора драму про астронавтів, що заблукали у космосі, нагородили за найкращу операторську роботу, звук, музичний супровід, спец­ефекти та режисуру. Альфонсо Куарон бував на сцені не раз, а ось виконавиця головної ролі Сандра Буллок навіть не завітала на церемонію.

Серед зіркових «ігнорів» «Бафти» також відзначились номінанти Дженніфер Лоуренс, Вуді Аллен, Брати Коени, Крістіан Бейл, Джулія Робертс. Зокрема Лоуренс навіть отримала заповітну маску за найкращу жіночу роль другого плану в «Афері по–американськи», однак акторка зараз задіяна в іншому фільмі, а премію за неї отримав режисер картини Девід О. Рассел. Розхвалений у Америці фільм Рассела, до слова, у туманній Британії отримав ще дві нагороди — за найкращий грим та найкращий оригінальний сценарій.

Ще одна історія з американським присмаком — «Великий Гетсбі» База Лурмана — відхопила дві маски за найкращі костюми та найкращу роботу художника–постановника. Зворушлива комедійна драма «Філомена» про літню жінку, що шукає сина, здобула лише один трофей — у категорії «найкращий адаптований сценарій». Виконавиця головної ролі Джуді Денч була номінована на «Бафту», однак цьогоріч поза конкуренцією — Кейт Бланшетт. Актриса вкотре перемогла за гру у фільмі «Жасмин» Вуді Аллена.

Натомість несподіванки мали місце у чоловічій категорії: маска за найкращу роль другого плану дісталась Бархаду Абді за «Капітана Філліпса». Головним конкурентом для сомалійського актора у цьогорічному сезоні нагород є Джаред Лето. Однак на «Бафту» останнього навіть не номінували. Отже, Абді без перешкод здобув перемогу за першу роль у власній кар’єрі. За найкращу чоловічу роль нагородили не перед­бачуваного Леонардо Ді Капріо за «Вовка з Волл–стріт», а Чіветеля Еджіофора за «12 років рабства» Стіва Маккуїна. Фільм про нелегку долю освіченого африканця у часи работоргівлі в США згодом отримав нагороду як найкраща стрічка.

Лео — не єдина голлівудська зірка, яку «Бафта» цього року проігнорувала. Жодної нагороди не взяв фільм братів Коенів про фольк–співака «Всередині Льюїні Девіса» (до порівняння, у Канні картина отримала пальмову гілку). Мартін Скорсезе, з чи не найкращим фільмом за свою кар’єру «Вовк з Волл–стріт», також залишився ні з чим. Чорно–біла «Небраска» Александра Пейна мала три номінації, а «За канделябрами» Стівена Содерберга — чотири, проте жодна не отримала відзнак.