Молода чеська композиторка Елішка Цілкова кілька років приїздила в Україну і за власні кошти відправлялась до Чорнобильської зони, щоб оживити покинуті там інструменти. На днях у Празі вона презентувала свій альбом «Прип’ять. Піаніно». Музикознавці вже встигли назвати її альбом відкриттям у галузі електронної музики, пише «Дойче Велле».
У мертвому місті дівчина віднайшла вісімнадцять інструментів. Перший «її» рояль не стояв, а лежав. «Виламано клавіші, вирвано струни», — пригадує композиторка. Коли прибула до Прип’яті, збагнула, що треба позаглядати по Будинках культури, по школах, по дитячих садочках. Одного разу записувала у концертній залі, яку не знати звідки постійно заливала вода. «Клавіші задубіли. Б’ю по них, щоб заговорили струни, хлюпоче вода... Але ті всі звуки були мені потрібні, щоб майбутня композиція дихала атмосферою мертвого міста. Зате маленьке піаніно в дитячому садочку мене по–доброму вразило: звучало так, наче і не простояло під дощами, під снігами чверть століття», — розповідає Елішка Цілкова.
Кожен прип’ятський об’єкт композиторка записала на магнітофон, а далі, вже в Празі, працювала з матеріалом так само, як під час будь–якого компонування. Монтаж тривав кілька місяців. Жоден прип’ятський звук ніяк спеціально не опрацьовувала. Тож тепер маємо тридцять п’ять хвилин звуків із Чорнобильської зони у виконанні молодої чешки, яку з дитинства зачепило слово «Україна».