Чим бутерброд і кашу зіпсуєш?

23.01.2014
Чим бутерброд і кашу зіпсуєш?

Уважно читайте інформацію на упаковці продуктів.

Найкращий спосіб впливати на недобросовісних виробників, які випускають неякісні чи фальшовані товари, — не купувати їхню продукцію. Така метода дуже дієва, якщо про фальсифікати і їхніх виробників знає велика кiлькiсть споживачів. Центр незалежних споживчих експертиз «Тест» укотре поширив інформацію, яка змушує задуматися, які продукти ми купуємо. Експерти традиційно зазначають, що результати тестувань стосуються лише перевірених зразків. Утім, якщо в одній пачці з написом «вершкове масло» виявили не менше половини немолочних жирів, яких не має бути зовсім, то, напевно, в ідентичних товарах того ж виробника — теж фальсифікований продукт. Або: якщо в одному запакованому шматку балика є соя і крохмаль, які виявили пiд час лабораторних досліджень, то лишається велика ймовірність того, що вони будуть і в іншому, неперевіреному.

Яскраво–жовте, а не сонце...

Вершкове масло експерти дослі­джують не вперше. Коли нещодавно перевіряли 50 зразків продукції з різних регіонів, у 12 з них знайшли рослинні жири. Цього разу досліджували 9 різновидів, закуплених у супермаркетах Києва. Фальсифікатами виявилася третина. За словами Валентина Безрукого, керівника Центру незалежних споживчих експертиз «Тест», фальсифікація вершкового масла рослинними жирами прибуткова для виробників.

У нинішню дев’ятку ввійшло солодковершкове масло з процентом жиру 72,6 — 73 від українських виробників «Золотий резерв», «Простоквашино», Molendam, «Кожен день», «Галичина», «Главмолоко», «Румо», «Славна і К°» та 82,5–процентне «Брест–Литовск» з Білорусі. Відразу зазначимо, що трохи заниженою жирність була у продукції «Галичина» (замість 72,6% — 70,4%) та «Главмолоко» (замість 72,5% — 69,9%).

Коли експерти перевірили, чи є сторонні, немолочні жири, результат не втішив.

У вершковому маслі торгової марки «Главмолоко» (ТОВ «Продукт України, Донецьк) виявили їх 70, 29 %; у «Румо» (ДП «Ружин–молоко», смт Ружин Житомирскої обл., разфасовано ВАТ «Ашан») — 55,25%. У «Славна і К°», яке на смак було сальним iз кислинкою, немолочний жир знайшли, але його кількість визначити не змогли. Протестоване масло «Главмолоко» на смак нагадувало маргарин. «Румо», за оцінкою пробантів, мало затхлий, з ознаками окислення запах і виражено солодкий, не характерний для масла смак. На вигляд цей зразок — яскраво–жовтого, неоднорідного кольору, твердої консистенції. Тому не дивно, що за органолептичні показники продукт «Румо», який виробники назвали вершковим маслом, отримав оцінку «погано». Ціна не найвища — 5,94 грн. за 100 г, але й не копійчана.

Аж у трьох зразках: «Брест–Литовськ», «Галичина» і « Славна і К°» експерти знайшли кишкову паличку. Це не означає, що вона потрапила у пачки на виробництві. Вона могла з’явитися і в процесі транспортування або зберігання уже в магазині. Втім сам факт не може не насторожувати споживачів.

Найкращими у тесті за всіма показниками стали «Золотий резерв», «Простоквашино» і «Кожен день». Найдо­ступніше з них — останнє, за 5,33 грн. за 100 г. Найдорожче у тесті білоруське масло — 11,83 грн. за 100 г, загалом смачне і справжнє.

Купуючи масло, споживачам ще варто звернути увагу на те, що в продажу є не лише традиційні 200–грамові пачки. З’явилися також 180–грамові. Ще пам’ятайте, що термін зберігання вершкового масла без заморожування — лише 35 діб. Тому уважно дивіться на дату випуску. Є немало виробників, які наносять її нерозбірливо.

Сої мало, але є

За аналогією вислову з радянського фільму про те, що «наші люди на таксі у булочну не їздять», — балики більшість споживачів у нас щодня не купують. Зокрема і з цієї причини хочеться, щоб люди купували цей якісний різновид м’яса. Спеціалісти «Тесту» дослідили вісім зразків у вакуумних упаковках копчено–варених баликів вітчизняного виробництва: «Роганский м’ясокомбінат», «Фарро», «Луганські делікатеси», «Гармаш», «М’ясна гільдія», «Ювілейний», «Ятрань» та «Колос». Усі вироблені не за єдиним держ­стандартом, а за затвердженими власними технічними умовами.

Це тільки непосвяченим у тонкощі написи на такій продукції : «м’ясо 100%», «м’ясо свинини 100%» або «м’ясна сировина 100%» можуть видатися правильними. Писати так не зовсім коректно хоча б тому, що на кожній упаковці можна знайти досить довгий список інгредієнтів на зразок: рослинний білок, соя, тваринний білок, колаген, камеді тощо, вважають захисники прав споживачів. Варто пам’ятати, що шматок м’яса, перед тим як перетворити на магазинний балик, шпигують розсолом зі згаданими і незгаданими речовинами.

Дехто з виробників баликів — зокрема «Роганский м’ясокомбінат» — узагалі не згадує у списку інгредієнтів крохмаль. А в лабораторних умовах у протестованому шматку його знайшли — 1,1%. Ще один інгредієнт, який експерти ціле­спрямовано шукали, — соя. Її виявили у трьох зразках. Виробники двох — «Колос» і «Гармаш» написали на упаковці про присутність сої, яка є рослинним білком. На упаковці балика «Фарро» про це — ні слова, а в шматку м’яса сою знайшли. Найдорожчими у тесті були балики «Роганського м’ясокомбінату» (104,99 грн за 1кг) та «Фарро» (100,52 грн за 1кг). За смаком пробантам найбільше сподобалися «Луганські делікатеси», «Гармаш», «М’ясна гільдія».

  • Не варто їсти пуд солі

    Раніше до солі більшість господинь ставилася взагалі за залишковим принципом: яка потрапить під руку, таку і клали у споживчий кошик. Уже не один рік, як стали придивлятися, йодований мінерал в упаковці чи ні. Інше питання: що криється за написом «йодована», чи насправді сіль є такою? У цьому спробували розібратися експерти Центру незалежних споживчих експертиз «Тест». >>

  • Перекус без сюрпризів

    У назвах можна заплутатися. Є українське слово «накладанець» — зрозуміло: накладені на переважно хлібну основу шматок сала, ковбаси, сиру чи іншої смакоти. Бутерброд — у перекладі з німецької «хліб із маслом». Найпопулярніші в американців бургери-гамбургери — різновиди сендвічів. >>

  • Дати перцю, а не трухи

    Приправляючи борщ чи печеню чорним меленим перцем, ми рідко згадуємо (або не завжди знаємо), з якої рослини ця приправа. Piper nigrum — така загальновідома у світі назва — це напівздерев’яніла вічнозелена ліана завдовжки аж до 15 метрів. Має велике, довгасте, м’ясисте, зверху темно-зелене, знизу зеленувато-сизе листя. >>

  • Повір очам своїм

    У період економічної кризи — це саме зараз, коли зарплати й пенсії застрягли на місці, а ціни на все підскочили у два-три рази, — зрозуміло, більшість людей намагається економити. Просто змушені купувати дешевші продукти. >>

  • І хай розпуститься брунька чайного дерева

    Інколи хочеться уявити себе на урочистій чайній церемонії: японській чи китайській — із правильним заварюванням, спеціальним чашечками і приємною музикою. Домашнє смакування чаєм дуже часто, особливо вранці, відбувається поспіхом. >>

  • Пальма в шоколаді

    Напередодні свят захотілося мені привітати одну хорошу жінку. Подарунок мав бути символічним і бюджетним — якнайкраще в ці рамки вписувалася коробка цукерок. Звичайно, хороших. Похід у найближчий супермаркет і ретельне вивчення етикеток дещо приголомшили. >>